Guldmalens ankomst

#1 - 14 januari 2005 11:57
Vad är det för "pråligt" skrymmande Guld-märke som nu tatt plats i forumet.
Är det för att jag valt bort de för mej störande avatarerena som jag måste titta på dussintals identiska malar när jag läser genom ett ämne.
Icke estetiskt alls.
Närmare infantilt i så fall...

EDIT: För alla som kommer in sent i trådarna så var den ursprungligen himla stor
#2 - 14 januari 2005 12:00
Slår man på Avatarer så blir Guldmalen inte så himla påträngande men om ni nu vill stila så kan ni väl göra det lite måttfullare ändå
admin
Christian Alfredsson
#3 - 14 januari 2005 12:01
Lugn i backen. Vi testar lite bara.
admin
Christian Alfredsson
#4 - 14 januari 2005 12:02
... men alla synpunkter är välkomna. Kul att ni reagerar. Vi låter den ligga kvar lite så fler hinner tycka till.
#5 - 14 januari 2005 12:09
Tycker den är cool, kanske kunde va lite mindre om nu folk måste irritera sig på det.
#6 - 14 januari 2005 12:09
[QUOTE=erikthur]Vad är det för "pråligt" skrymmande Guld-märke som nu tatt plats i forumet.
Är det för att jag valt bort de för mej störande avatarerena som jag måste titta på dussintals identiska malar när jag läser genom ett ämne.
Icke estetiskt alls.
Närmare infantilt i så fall...[/QUOTE]

Men guu va gnällig du e.....
För att vara en som inte vil ha nått med zoopet gold att göra och definitivt inte vill vara med att betala för att zoopet ska fortsätta finnas till har du fruktansvärt många synpunkter och åsikter.....

De "infantila" zopettarna är kanske nått du får vänja dig vid..... varför skulle inte det få synas på ett snyggt (Ja jag tycker att goldmalen är snygg) sätt.... ett bra sätt att göra "reklam" för att goldmedlemskap finns.
#7 - 14 januari 2005 12:13
En fin & välgödd firre är det minsann =)
#8 - 14 januari 2005 12:19
På olika forum har man olika sorts kast-system med t ex loggor (som här) och eller pråliga titlar.
Det finns forum där man kallas för olika klassens medlemmar t ex hur länge man vart med eller hur mycket man bidragit.
Jag tycker allt sådant här ofta är lite löjligt så på det sättet gillar jag nog mer det gamla forumets mer stilrenhet.
Men om man det bara är dom som betalar som skall få tycka så är det väl bara och stänga av alla icke-betalande då och se hur det går då.
#9 - 14 januari 2005 12:26
Men om man det bara är dom som betalar som skall få tycka så är det väl bara och stänga av alla icke-betalande då och se hur det går då.

Jag undrar varifrån du har fått detta om att bara betalande skall få tycka. Du återkommer hela tiden med klagomål på detta forum, men du vill inte bidra på något sätt för att göra det bättre.

Guy
#10 - 14 januari 2005 12:30
[QUOTE=Guy Palm]Jag undrar varifrån du har fått detta om att bara betalande skall få tycka. Du återkommer hela tiden med klagomål på detta forum, men du vill inte bidra på något sätt för att göra det bättre.[/QUOTE]
Jag kände att det var litet av den underliggande grundmeningen i Mayas inlägg.
Och skall jag tolka dej nu så låter det ju nästan på samma sätt. :confused:
Eftersom du tydligen inte vill att jag skall bidra med åsikter om forumet.
Jag satsar minsann en del tid och energi här...
#11 - 14 januari 2005 12:31
Ja tycker inte att det är något gnäll.
Däremot är det kul att han (erikthur) käftar emot.
Varför måste alla tycka lika??

Larry
#12 - 14 januari 2005 13:00
Varför en s*eten mal, det finns snyggare fiskar.
#13 - 14 januari 2005 13:31

Jag tycker visst att du skall bidra med åsikter om forumet, men varför inte en ända gång komma med något possitivt. För det mesta är det bara gnäll från din sida. :rolleyes:

Guy
#14 - 14 januari 2005 13:40
Tänk er en svart och en vit skalar med "näsorna" mot varann =)

Fast fördelen med malen är väl att formen passar så bra in däe i listen.
#15 - 14 januari 2005 13:44
Snyggt, men borde det inte vara en naturligt vacker "golden" istället för en fenbeklädd dammsugare? *s*
#16 - 14 januari 2005 13:49
Guldfisk?!
#17 - 14 januari 2005 13:56
Jag tycker det ska va en gyllene mal, iaf jag asocierar den rätt starkt med zoopet, iof den vita då :) Men guld e snyggare
#18 - 14 januari 2005 14:11
Tycker det är bättre med naturlig fisk ,malen ser ut som guld-injicerad fisk från Asien [xx(]
admin
Christian Alfredsson
#19 - 14 januari 2005 14:15
Nu är vi ganska nöjda med dammsugaren. Okey?
#20 - 14 januari 2005 14:25
Oj den har krympt....
Kjell Fohrman
Administrator
#21 - 14 januari 2005 14:29
[QUOTE=admin]Nu är vi ganska nöjda med dammsugaren. Okey?[/QUOTE]
Mycket bra - fast det är orättvist att inte jag fått någon:(
#22 - 14 januari 2005 14:31
[QUOTE=admin]Nu är vi ganska nöjda med dammsugaren. Okey?[/QUOTE]

Vilken himla tur... för det är jag också!!!
#23 - 14 januari 2005 14:38
[QUOTE=erikthur]Jag kände att det var litet av den underliggande grundmeningen i Mayas inlägg.
Och skall jag tolka dej nu så låter det ju nästan på samma sätt. :confused:
Jag satsar minsann en del tid och energi här...[/QUOTE]

Försök komma med kreativ kritik istället, :cool:
#24 - 14 januari 2005 14:43
Nu är jag nöjd med min L046 :D
#25 - 14 januari 2005 14:51
[QUOTE=Kjell Fohrman]Mycket bra - fast det är orättvist att inte jag fått någon:([/QUOTE]

HEHE du får väl betala :D

Själv tyckte jag den blev lite liten nu :( ser ju knappt vad där står, men jag gillar att det står GOLD MEMBER, då tänker jag på austin power filmerna :D
#26 - 14 januari 2005 15:00
[QUOTE=jimel]jag gillar att det står GOLD MEMBER, då tänker jag på austin power filmerna :D[/QUOTE]
Samma här. Kan kvinnliga Zoopetare verkligen ståta med "Gold member"?
:-D
#27 - 14 januari 2005 15:27
Snygg mal! Kul att någon gjort sig möda för att "förgylla" vår vardag ;) Keep up the good work!
Sen tycker jag att alla har rätt att uttrycka sina åsikter i negativa eller positiva ordalag. Och eventuella påhopp kan man gott ignorera. :rolleyes:
#28 - 14 januari 2005 15:28
[QUOTE=Larry Nilsson]Ja tycker inte att det är något gnäll.
Däremot är det kul att han (erikthur) käftar emot.
Varför måste alla tycka lika??[/QUOTE]

Tackar så mycket för stödet för det fria ordet i denna kapitalismens fiskhimmel... :D

[QUOTE=Guy Palm]Jag tycker visst att du skall bidra med åsikter om forumet, men varför inte en ända gång komma med något possitivt. För det mesta är det bara gnäll från din sida. :rolleyes: [/QUOTE]
[QUOTE=Mattias Andersson]Försök komma med kreativ kritik istället, :cool:[/QUOTE]
:eek: I alla fall var det fler än jag som som reagerade på den alltför stora loggan och se nu har den krympt till ett mer överkommlig storlek. Det tycker jag är positivt. Vad gäller kreativ kritik kan jag väl hänvisa till tidigare Bug-rapporter - även om somliga tycks uppfatta detta som "gnäll" till och med dom som kan dra nytta av dom...
#29 - 14 januari 2005 15:36
Den blev för plottrig
#30 - 15 januari 2005 02:14
Kan inte vi ickebetalande medlemmar få en egen liten logga?
Kanske en guppy eller om det är malar som gäller en liten ottocinclus? ;)

Ärligt talat så lade jag inte ens märke till goldlogggan förrän i den här (antar jag) "grön av avundstråden". Tycker den är snygg och stör mig inte det minsta. :D
#31 - 15 januari 2005 02:29
Jag gillar loggan skarpt.

Ja du Erikthur, undra varför du får så många som "hopper" på dig. Kan det bero på din osmidighet med snacket om att det ska finnas 2 klasser på zoopet?

Jag säger som jag har sagt till dig förrut. Lägg din energi på det du är bra på, det som gör att vi kan utveckla zoopet för alla oavsett om man vill sponsra med ett medlemskap eller inte. Du har en enorm kunskapsbank men du gör mig fortfarande besviken att du använder det på fel sätt. Tyckte din attityd hade förändras och var väldigt glad för detta men det verkar som om att du skriver för att komma upp i ett högt antal inlägg istället för att förmedla något bra.

Jag tror du är grön av avund som det står på en av trådarna här ovan. Sen undrar jag vad din chef tycker om att du surfar här och gör meningslösa inlägg på arbetstid och ser på detta sätt till att vårdkön blir ännu längre.

Jaja nu vet jag vad du tänker skriva... Ännu en medlem från zoopetgold som tillhör Kjells fanclub.

Tryck nu på cencurknappen så mycket du orkar!
#32 - 15 januari 2005 03:03
Ett hurra för den som har gjort den!

[QUOTE=Maya]Men guu va gnällig du e.....
För att vara en som inte vil ha nått med zoopet gold att göra och definitivt inte vill vara med att betala för att zoopet ska fortsätta finnas till har du fruktansvärt många synpunkter och åsikter.....

De "infantila" zopettarna är kanske nått du får vänja dig vid..... varför skulle inte det få synas på ett snyggt (Ja jag tycker att goldmalen är snygg) sätt.... ett bra sätt att göra "reklam" för att goldmedlemskap finns.[/QUOTE]

Åh vad jag håller med dig!
#33 - 15 januari 2005 10:11
oj då vad det tycks här!

Jag tror ALDRIG man kan göra ALLA nöjda i ett forum...
En viktig sak enligt mig är att föröka SE fördelar med det man har (får) och inte abrupt kritisera...utan tänka till lite!

Att ta fram en sånhäringa fisk är TIDSKRÄVANDE och DYRT!!

Malen (som är utrotningshotad enligt Christian...dammbygge??) är grymmt läcker i verkligheten, och att hitta en fisk som passar alla......nepppp!!!

Sen kanske man kan tycka att den är lite otydlig nu, MEN jämnför storleken med huvudet på sidan...tänk er sedan att fisken finns i storlek som kan dras upp till lätta 2m.....då är det inte lätt att få ner den till detta pyttelilla format!!!

Det är iallafall roligt och läsa era synpunkter!!!

en massaglad Deathdealer
Kjell Fohrman
Administrator
#34 - 15 januari 2005 10:34
[QUOTE=deathdealer]Jag tror ALDRIG man kan göra ALLA nöjda i ett forum...
En viktig sak enligt mig är att föröka SE fördelar med det man har (får) och inte abrupt kritisera...utan tänka till lite!

Att ta fram en sånhäringa fisk är TIDSKRÄVANDE och DYRT!!

Malen (som är utrotningshotad enligt Christian...dammbygge??) är grymmt läcker i verkligheten, och att hitta en fisk som passar alla......nepppp!!!

Sen kanske man kan tycka att den är lite otydlig nu, MEN jämnför storleken med huvudet på sidan...tänk er sedan att fisken finns i storlek som kan dras upp till lätta 2m.....då är det inte lätt att få ner den till detta pyttelilla format!!!

Det är iallafall roligt och läsa era synpunkter!!!

en massaglad Deathdealer[/QUOTE]

Som sagt tror alla (ja 99% i alla fall;) ) tycker att malen är oerhört läcker - däremot så kan man ju diskutera hur stor eller liten den skall vara just i medlemsrutan på forumet.
Själv tycker jag att den nu är rätt lagom - andra verkar vilja ha den större, andra mindre och som Deathdeler skriver så är det ju helt OMÖJLIGT att alla då blir helt nöjda.
Tänkte be Christian göra några guldmalar i olika storlekar och sedan kör vi helt enkelt en gallup i Gold-forumet.
#35 - 15 januari 2005 12:01
Jag tycker storleken på malen är rätt okej just nu, däremot bör texten ändras, ordet Member är för otydligt just nu och eftersom sidan är svensk så tycker jag Member är ett konstigt ordval. Kör med GOLD-medlem eller enbart GOLD istället, det är underförståt att man är medlem om malen syns.
Ännu bättre vore om det såg ut som tidigare med enbart en textrad, "Zoopet Gold medlem", men att t.ex. bakgrunden bakom ens användarnamn var guldfärgad, precis som bakom den nya fina Zoopet-loggan. Fisken gör det bara plottrigt nere i forumet tycker jag, den tar också över om användarnamnet är kort.
#36 - 15 januari 2005 12:54
Jag tycker storleken på malen är rätt okej just nu, däremot bör texten ändras, ordet Member är för otydligt just nu och eftersom sidan är svensk så tycker jag Member är ett konstigt ordval. Kör med GOLD-medlem eller enbart GOLD istället, det är underförståt att man är medlem om malen syns.

Ännu bättre vore om det såg ut som tidigare med enbart en textrad, "Zoopet Gold medlem", men att t.ex. bakgrunden bakom ens användarnamn var guldfärgad, precis som bakom den nya fina Zoopet-loggan. Fisken gör det bara plottrigt nere i forumet tycker jag, den tar också över om användarnamnet är kort.

Vad bra att det var någon som skrev vad jag tänkte. ;)
Jag tycker också att det är för plottrigt just nu....
Storleken på fisken är väl som sagt helt ok, men med texten blir det för mycket.
Ordet "member" försvinner liksom in i fisken och gör det svårläst.
Snyggast hade det nog varit med bara fisken och ingen text, men då blir det kanske svårt för nya ( och även gamla...) medlemmar att förstå vad malen betyder.
Annars är nog bara en text ( utan fisk ) i guld snyggast.
Hmmm...det var svårt.
Jag tycker att malen är fin men går det inte att fixa så att texten inte stör så mycket?
Kjell Fohrman
Administrator
#37 - 15 januari 2005 13:19
[QUOTE=muppins]Vad bra att det var någon som skrev vad jag tänkte. ;)
Jag tycker också att det är för plottrigt just nu....
Storleken på fisken är väl som sagt helt ok, men med texten blir det för mycket.
Ordet "member" försvinner liksom in i fisken och gör det svårläst.
Snyggast hade det nog varit med bara fisken och ingen text, men då blir det kanske svårt för nya ( och även gamla...) medlemmar att förstå vad malen betyder.
Annars är nog bara en text ( utan fisk ) i guld snyggast.
Hmmm...det var svårt.
Jag tycker att malen är fin men går det inte att fixa så att texten inte stör så mycket?[/QUOTE]
Allt handlar ju om att kompromissa - dels är viktigt (tycker jag i alla fall) att det finns en snygg logga som sedan kommer att hänga med överallt så att alla förstår vad det handlar om när den dyker upp - den kommer t.ex. att finnas som symbol för avdelningar och de artbeskrivaningar som bara är öppna för goldisar.
Är den för liten blir den plottrig - är den för stor tar den för mycket plats och blir störande.
Så jag tycker som sagt att den storlek som är nu är en bra storlekskompromiss.
#38 - 15 januari 2005 13:19
Tycker malen ser bra ut som den är,håller med om att texten kan ändras lite eller kanske till och med tas bort,det råder väl inget tvivel vad den står för. ;)

Mycket beröm och ett stort tack för att du engagerar dig Deathdealer. [:-106]
#39 - 15 januari 2005 13:26
Allt handlar ju om att kompromissa - dels är viktigt (tycker jag i alla fall) att det finns en snygg logga som sedan kommer att hänga med överallt så att alla förstår vad det handlar om när den dyker upp - den kommer t.ex. att finnas som symbol för avdelningar och de artbeskrivaningar som bara är öppna för goldisar.

Är den för liten blir den plottrig - är den för stor tar den för mycket plats och blir störande.

Så jag tycker som sagt att den storlek som är nu är en bra storlekskompromiss.

Som jag skrev innan ( eller så skrev jag för mycket så att det inte framgick.. )
så tycker jag att malen är fin och storleken på den som den är nu är helt ok.
Det är bara texten som stör och gör den plottrig och svårläst.
Kjell Fohrman
Administrator
#40 - 15 januari 2005 14:19
[QUOTE=Stenborg]Tycker malen ser bra ut som den är,håller med om att texten kan ändras lite eller kanske till och med tas bort,det råder väl inget tvivel vad den står för. ;) [/QUOTE]
Efter en tid så förstår nog alla vad den står för men det reggar sig trots allt 5 nya varje dygn här på Zoopet och det kommer att dyka upp mängder av frågor om detta och vad den betyder om det inte finns någon förklaring.
Skall dock prata med Christian om det går att göra texten lite tydligare.
#41 - 15 januari 2005 15:00
Tänkte inte på det,du har helt rätt. [:-100]
#42 - 16 januari 2005 01:33
Guldmedlem-Goldmember!

Om något i texten ska ändras borde det väl bli "Guldmedlem". "Goldmedlem" låter inte bra i mina öron. I så fall är "Goldmember" bättre. Vem tycker annorlunda :rolleyes:
#43 - 16 januari 2005 08:55
Då måste man nästan ändra "produktnamnet" till Zoopet Guld för att vara konsekvent, annars blir det bara en massa förvirring om det står Guld på en del ställen och Gold på andra ställen. Ska man nu köra med malen så tycker jag som sagt det räcker att det står GOLD under malen, precis som idag men utan Member alltså. Vill man sedan förhindra att nytillkomna börjar fråga så kan man slänga dit en MouseOver-effekt på malen med texten "Zoopet Gold-medlem", gör man den dessutom klickbar så att ett musklick skickar iväg en till en informationssida om Gold-medlemsskapet så tror jag många enklare frågor uteblir.
#44 - 17 januari 2005 16:39
Ja tycker att malen är fin.
Men texten kunde flyttas ner lite, så smälter det inte ihop.
Och att bland stora och små bokstäver håller inte, bara stora blir nog snyggare.

Annons