guldgurami plötsligt blind!!!

#1 - 10 maj 2006 20:37
upptäckte i kväll att en av mina 2 guldgurami inte ser något... den blir nafsad av den andra guramin och även lite av segelfensmollyna men den kan inte fly undan då den simmar in i växter. den reagerar inte när jag viftar med handen framför den och såg inte håven när jag fångade den, hade i den i en "yngelkasse" ´så den får vara ifred! vad kan ha hänt?? den var som vanligt tidigare idag...
#2 - 10 maj 2006 21:09
hur ser ögonen ut?
guramis kan vara elaka mot varann, och det blir värre om de går i ett för litet akvarium där den ena inte kan gömma sig.
hur stort är akvariet?
#3 - 10 maj 2006 21:18
ca.180L har haft guramisarna i drygt 1 år och man kan inte se något konstigt med ögonen. har 2 honor och dem är snälla mot varann, fast den som blivit blind är understående den andra. har hela bakgrunden täckt med mopanirötter och mangroverötter och rikligt med växter, gott om gömställen. Tänker själv att hon kanske fått ett slag mot huvudet...
#4 - 10 maj 2006 21:24
har henne i en yngelkasse och provade att ge lite mat och hon såg den inte men lyckades hitta ibland och då åt hon den glupskt. andades häftigt förut men har lugnat sig en del, tillsatt aqutan i hennes lilla burk.
#5 - 12 maj 2006 15:49
Shit va synd om henne! :( Hoppas det blir bättre...
#6 - 13 maj 2006 20:34
[xx(] i morse!
#7 - 17 juni 2006 13:49
dog den i morse??
stackare :(

Annons