Guldfiskar och slöjstjärta med "avskalade" fjäll? O_o

#1 - 1 juli 2008 19:23
mina guldfiskar har typ blivit av med sina fjäll på sidan av kroppen,nån som har en aning varför? jag har 3 regnbågshajar som jag ska sälja för dom går omkring och "sniffar" på dom,och är almänt störande..är det dom som äter upp fjällen,eller är det något annat? min 1½ Dm Stora Lejonhuvud slöjstjärt blev uppäten,och jag misstänker dom oxå,för dom har oxå varit och "nosat" på honom :confused:

mitt akvarium innehåller 1 SegelfensPleco,2 Silverhajar,3 Regnbågshajar,2 slöjstjärtar och 2 vanliga guldfiskar...
#2 - 1 juli 2008 19:45
nån som har en susning? O_o
#3 - 6 juli 2008 18:43
Jag tror att du har för hög värme. Hur varmt är det i karet?
#4 - 10 juli 2008 00:34
Jag har hört att plecos kan gilla att suga på guldfiskar på natten.. det låter som ett dåligt skämt men tydligen händer det. Jag vet inte om detta skulle resultera i tappade fjäll men man kan ju fundera på det iaf. :)
#5 - 18 juli 2008 22:48
ojojoj där har du så rätt! den där nattmat stilen! det hände mej. men de e inte bara fjällen som försviner. mkt av köttet åker bort. på en natt!!
mandan
Banned
#6 - 1 augusti 2008 19:51
Hej hej..Hade samma problem.. Men det var min stora aggresiva gurami..
Han var på alla, så jag tror det kan va fiskarna...
#7 - 5 augusti 2008 19:58
Jep den nu mer hädan gångne slöijstjärten jag hade hade fått bra bit av nedre delen av stjärt fena upp äten av Åbäket som är en pleco . Nu är han på och jagar den kvar varande bamsingen av slöjstjärtaran när det vankas grov foder man låter bli de mindre.... Plecon har även sugit under nätterna på den strösrtas stjärtfena.

Annons