Guldfisk som dör och återupplivas

#2 - 27 april 2006 10:36
OMFG Vilken suspekt film![:-9]
Vilken funktion fyllde läsken?
#3 - 27 april 2006 10:37
Vad f-n... vet inte vad man ska säga riktigt.
#4 - 27 april 2006 10:40
Vad sysslade de med? :eek: Är de inte kloka? [:(!] Spelar ju ingen roll om fisken överlevde... Vad gick eländet ut på??? :confused:

Man kände för att ta hand om stackaren och sätta den i ett stort fint akvarium!!! [:o] Undrar om den levde i den där lilla skålen, i så fall hade den det bättre som död... :mad:
#5 - 27 april 2006 10:47
hehe ja lite konstig va den allt..
#6 - 28 april 2006 02:09
är väl sånt som klassas som tortyr när det görs nere i irak :/
#7 - 29 april 2006 19:46
Hej
Vilken JÄVLA skitfilm
Djurplågeri!!
Löje???
MVH Marita
Egentligen finns det ingen kommentar som passar.Det hela är mest dumt.
#8 - 29 april 2006 20:21
Två kommntrer:
"Very fishy indeed" samt
Jag tror inte Mountain Dew sponsrat videon. Då hade väl guldfisken hoppat omkring av drycken ifråga. Mountain Dew lär innhålla mest koffein av de amerikanska läskeddryckerna.
#9 - 29 april 2006 21:41
Ja den är förjävlig =( Funderat på om man skulle låta den ruttna för man ska inte sprida sån skit, men samtidigt tycker jag man ska låta folk se vilka idiotier folk håller på med..
#10 - 29 april 2006 21:56
[quote=defdac]Ja den är förjävlig =( Funderat på om man skulle låta den ruttna för man ska inte sprida sån skit, men samtidigt tycker jag man ska låta folk se vilka idiotier folk håller på med..[/quote]

Tyvärr är det väl så att det finns en massa andra sjuka jävlar som får inspiration när dom ser sånt här...
#11 - 30 april 2006 00:35
Hej
Om man ska vara rationell så är det "fakta"
Sant vad de flesta tycker
förakt!!!
Helt underbara fiskar
ÄLSKADE fiskar
Du väljer ekonomi ciklider dötrista:-)
MVH Marita
#12 - 30 april 2006 00:43
:-)
Spetsig ryggfena
Att urskillja art)))Ciklid hit och dit:-)
Alla är det samma.
MVH Marita
#13 - 30 april 2006 00:57
Hej
:-(
Jag har svårt att tänka mig ciklider -en aning trista- alla likadana:-)
Bara färgen skiljer dom åt:-)
Piraya/neontetror betydligt mer intressant!!
MVH Marita
Nytt akvarium neontetror:-)
#14 - 30 april 2006 01:23
:-):-)
MVH Marita
#15 - 30 april 2006 09:00
Tungt huvud idag Marita? ;)
#16 - 30 april 2006 09:17
Skitfilm och idioter som har gjort den. Dumt att sprida.

Jag tror att det är koldioxiden i läsken som bedövar fisken. Man använder ibland koldioxid i hög koncentration för att bedöva fisk. Och en nyöppnad läsk är väldigt övermättnad av koldioxid.

Det kan ju vara koffeinet också, men det är ett mycket starkare gift så fisken borde inte gå att väcka om det var det som slog ut den.
#17 - 30 april 2006 10:09
[quote=martal]Hej
Om man ska vara rationell så är det "fakta"
Sant vad de flesta tycker
förakt!!!
Helt underbara fiskar
ÄLSKADE fiskar
Du väljer ekonomi ciklider dötrista:-)
MVH Marita[/quote]

Alltså, ge dig nu för tusan ! Jag är så otroligt trött på dina förvirrade "Kalle Anka-svar". Om du inte har något att säga, min kära Marita, så kan du väl helt enkelt vara tyst istället för att förbrylla oss andra med dina totalt substanslösa, icke-adekvata nonsens-svar ?

Hälsningar
Goldfishfantasy
#18 - 30 april 2006 12:55
[QUOTE=GoldfishFantasy]Alltså, ge dig nu för tusan ! Jag är så otroligt trött på dina förvirrade "Kalle Anka-svar". Om du inte har något att säga, min kära Marita, så kan du väl helt enkelt vara tyst istället för att förbrylla oss andra med dina totalt substanslösa, icke-adekvata nonsens-svar ?

Hälsningar
Goldfishfantasy[/QUOTE]

Nu är du bitter. :)
#19 - 30 april 2006 13:02
Jag klarar inte heller av sånt svammel! Förstår mig inte på det...:confused:

Antar att jag inte är intellektuell nog...[:o]

Eller för normal!;)
#20 - 30 april 2006 13:27
[QUOTE=Krax]
Jag tror att det är koldioxiden i läsken som bedövar fisken. Man använder ibland koldioxid i hög koncentration för att bedöva fisk. Och en nyöppnad läsk är väldigt övermättnad av koldioxid.[/QUOTE]
Låter inte alls helt otroligt.
Eller kan det vara så att det inte finns något utrymme för syrgas i en läskedryck övermättad med koldioxid???
#21 - 30 april 2006 13:57
[quote=erikthur]Låter inte alls helt otroligt.
Eller kan det vara så att det inte finns något utrymme för syrgas i en läskedryck övermättad med koldioxid???[/quote]

Nej så är det inte. Det finns "utrymme" att lösa andra gaser än koldioxid. Fast det kanske inte finns så mycket syrgas i en burk som varit helt stängd. Tror ändå mer på koldioxiden som bedövningsmedel.
#22 - 30 april 2006 13:59
[QUOTE=Birgitta W]Jag klarar inte heller av sånt svammel! Förstår mig inte på det...:confused:

Antar att jag inte är intellektuell nog...[:o]

Eller för normal!;)[/QUOTE]
Troligtvis för normal ;)
#23 - 1 maj 2006 18:57
Vad då kolDIoxid??
Det handlar väl om att skapa dödsångest hos en fisk.
Jävla nötter
Jag ångrar var ända sekund jag skriver på den här saiten.
Behöver definitivt gå på avvänjning.Omprogammerad!!
MVH Marita
#24 - 1 maj 2006 19:12
[quote=martal]Vad då kolDIoxid??
Det handlar väl om att skapa dödsångest hos en fisk.
Jävla nötter[/quote]
Tack för att du kallar mig nöt! Det var inte jag som mobbade dig.

Det finns koldioxid i läsk. Och det är giftigt för fisk om det blir för mycket. Lägger man en fisk i läsk tror jag att den blir bedövad av koldioxid. Det var bara det.

Jag sa inte att det var okej. Jag sa att de var idioter som hade gjort den skitfilmen.
#25 - 1 maj 2006 20:01
[quote=martal]Jag ångrar var ända sekund jag skriver på den här saiten.[/quote]

och ändå fortsätter du skriva[:-13]
Bilagor:
#26 - 2 maj 2006 11:01
Marita/Martal: Jag tror ingen här vill att du ska sluta skriva, däremot tror jag att vi alla vill att du ska vara tydligare och mer adekvat i ditt sätt att uttrycka dig. Du måste förstå att dina förvirrade inlägg har en lika förvirrande och irriterande effekt på oss övriga. :mad:

Jag är hematologsköterska och du är distriktssköterska, Marita. Därmed vet du ju lika väl som jag hur viktigt det är att vara tydlig och korrekt när vi uttrycker oss och delegerar arbetsuppgifter. Oss sjuksköterskor emellan: Kan du inte försöka utstråla den verbala och skriftliga tydlighet som är ett måste på våra respektive arbetsplatser också här på Zoopet ? :)

Hälsningar
Goldfishfantasy
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 2 maj 2006 11:13
Krax teori låter vettig tycker jag - för övrigt är det rätt vanligt att man bedövar fiskar under transporter för att de skall stressas mindre. Sedan väcks de till "liv" igen när rent vatten tillsätts.

Sedan tycker jag att detta "experiment" var rätt meningslöst.

Sedan Goldfishfantasy och andra om ni är trötta på någons svar så strunta helt enkelt i att läsa dom. Skriver någon ett obegripligt inlägg (oavsett vem) så nonchalerar jag det bara och hoppar till nästa inlägg. Ni skall definitivt inte vara oförskämda i alla fall.
#28 - 14 maj 2006 17:01
Eller så är det bara någon som har mixat med filmen, och att fisken dog.
kanshe spola dom tillbacka eller så tog dom en ny fisk. vem vet !

Annons