Det är en böld/vårta som dem kan få totalt ofarligt,varför dem uppkommer vet jag inte har ställt frågan på olika Forum men aldrig riktigt fått ett svar.Jag har en som går ute i dammen och han eller hon har haft sin i ett par år utan att den har försvunnit,har även försökt ta bort den när den sprack då med upplöst salt som jag har penslat på mycket för att jag var rädd för svampinfektioner,när jag har håvat in den detta moment gjorde jag i nån vecka det som hända var att bölden blektes något tyckte även att den minskade något men den försvann aldrig.Och fisken simmar än och mår fint år efter år,så mitt råd är låt den vara bara då det inte finns något botemedel för det,om den spricker så kan du salta vattnet något så den inte blir infekterad,den kanske till och med försvinner då din var rätt så liten tyckte jag.
Jag hade lämnat in den till en affär och köpt mig en ny,då det kanske inte är det vackraste att ha en Guldfisk med en stor böld på kroppen simmade i ett akvarium.
okok tack tack! Då får den vara kvar. Den ska ut i damm snart bara inne under vintern. Pga. den hårda vintern. Den är 12 cm, synd att byta ut den eftersom jag fick den som yngel =)
Men tack då hoppas vi den överlever och inte kommer lida av den =)