GULDFISK-MASSAKER!

#1 - 5 mars 2004 20:14
http://www.aqua-petsuk.com/vids/Snakehead..wmv

om micropeltes ändå höll sig i den storleken :-/
#2 - 5 mars 2004 20:21
Filmen kändes lite grym men det är ju så det funkar i det verkliga livet. Stor äter liten...
#3 - 5 mars 2004 20:45
mjo... men jag skulle då inte vilja ha en sån fisk :) hellre pirayor lr nåt :P
#4 - 5 mars 2004 20:54
Jo pirayor har ju bättre matvanor se filmen... (varnar känsliga personer)

http://bob.bangedup.com/archives/piranhafeedingtime.wmv

#5 - 5 mars 2004 20:59
Fy vad groteskt att se den lilla musen försöka simma för sitt liv utan en chans att komma upp och sen långsamt bli styckad. Är nog för klenmagad för sådana filmer....
#6 - 5 mars 2004 21:03
Jag skulle aldrig välja Pirayor före en Ormhuvudsfisk, jag har provat båda och tycker att Pirayorna är grymt tråkiga.

//Marcus
#7 - 5 mars 2004 21:09
ok... iofs har jag hellre vackra fiskar än fiskar som äter levande fisk... tacka vet jag malawi :P
#8 - 5 mars 2004 22:38
Malawi funkar som mat i sammanhanget :P

//Marcus
Fija
#9 - 5 mars 2004 22:46
Kan man inte ta dö på råttan _innan_ man lägger den i akvariet? Eller är det folk som njuter av att kolla på?
#10 - 5 mars 2004 23:32
Läckert ormhuvud, riktigt snygg fisk faktiskt. Att mata med "foderfisk" tycker jag inte direkt är fel... Däremot en stackars mus som försöker låta bli att drunkna för att sedan styckas av vildsinta pirayor... Nja inget jag skulle välja att hålla på med men det är ju upp till var och en.

MVH
/Jens
#11 - 6 mars 2004 02:59
När jag slänger ner någon vanskapt fisk till min Ormhuvudsfisk behöver den inte lida, det går väldigt fort när den dör, Pirayor sliter bitar, vilket som är trevligare behöver man inte fundera på.

//Marcus
#12 - 6 mars 2004 08:30
Synd, kunde inte se filmen :(
Det här går oxå rätt fort, men fiskarna är ju små:
http://www.lindersson.se/Movie/Trisse_catch_one.MOV
( det kan inte vara nog med Trinac-reklam eller hur orm!).
Gammal film.. men visar lite hur livad å glad en fisk kan bli med lite roligare mat så att säga.
Foderfisken skall nog inte vara så stor, annars kan det bli litet otrevligt kanske?
Har inga dubier med å mata med typ rasborer och sebrafiskar... tex min gamla missbildade skalarhona har jag inte hjärta att släppa ned, ett onödigt och ovärdigt slut för en firre man haft i 4 år.
Få se vad akvariehandlarn har för sprattlande godis att erbjuda idag, kanske lite Malawi! Kanske finns nån tokbillig sort!
#13 - 6 mars 2004 08:50
Aaah.. nu fick jag igång filmen!
En omättligt hungrig rackare, ingen stopp alls!
Fast lite snabbar byte hade nog varit bra motion!
#14 - 6 mars 2004 11:33
Fija: jo, man kan ta död på råttan innan matning.

Det finns en viss grupp människor som verkar få en kick av sånt här, att de har det "grymmaste" djuret. Jag har stött på dem bland hundägare, ormägare, och akvarister. Har aldrig förstått det roliga själv, dock.
#15 - 6 mars 2004 12:13
sundelin filmen funkar inte?
#16 - 6 mars 2004 13:32
Anli: bytesfisken får vara väldigt snabb om den ska leva mer än nån minut hehe

//Marcus
#17 - 6 mars 2004 14:26
piraya filmen funkar inte
#18 - 6 mars 2004 14:48
Provade just med s st halvstora sk. saxfiskar... de skulle vara så ootroligt snabba! och ett tag tänkte jag att de här kommer nog att överleva! Trodde att nu har jag hittat en firre som har chans att överleva! Men 10 minuter senare ett jätte plask, å sen stod trimacen och tuggade på en saxfisk (fick bara in 3/4 i munnen). Enda fördelen med saxfisken var att den var så stor jämfört med "trisse" så att han är nog nöjd några timmar. Sen får han nog plats med en till :).

#19 - 6 mars 2004 18:08
Filmen funkar för mig iallafall... prova med quicktime kanske det funkar, jag kör med windows media player o det funkar
#20 - 7 mars 2004 12:18
man sluta jacka min tråd, den skulle handla om en Micropeltes som käka guldfiskar inte om en massa fåniga pirajjer.
#21 - 7 mars 2004 12:27
Sorry med fjantarna, micropeltesen är helt klart grymmare!!
Myzco
#22 - 7 mars 2004 12:44
Men USCH! mus-filmen.... usch usch usch.... hur ska man komma över detta..?
#23 - 7 mars 2004 13:00
hmm... kom och tänka på en sak... jag ska ha scalarer tillsammans med tetror senare... dom ska växa upp ihop... nu är min fråga... om jag,när scalarerna är stora, matar med andra småtetror, skulle scalarerna börja äta dom andra tetrorna me då?
Myzco
#24 - 7 mars 2004 13:13
Champ: Ja, såklart! eller så äter dom inte upp småtetrorna heller...
#25 - 7 mars 2004 17:27
Har alltid trott att ormhuvuden kröp omkring på botten å lurade, inte att de var såå aktiva jägare!
Hmm... vilket matvrak, det såg ut å gå i hur mycket goldfisk som helst!
#26 - 7 mars 2004 17:34
Den dära ormhuvud filmen funkar inte.8
GO PIRAYORNA!!!!!!!!!!!!!!!!
#27 - 7 mars 2004 17:39
installera winamp 3,0 och Quik time player 6,5 och flashplayer och shockwave player då funkar dom flesta filmerna
Myzco
#28 - 8 mars 2004 07:07
ormhuvud funkar inte för mig heller, eller det kommer bara ett intro..
#29 - 8 mars 2004 07:21
till er utan kunskaper inom data/internet:

filmen är i VMW (Windows Media) och spelas med Windows Mediaspelare, helst den senaste versionen.

Det kan vara så att era datorer är för klena för att klara av den cpu-intensiva hårt komprimerade filen.

#30 - 8 mars 2004 07:33
Filmerna funkar utmärkt.
Vad är vitsen med att utfodra med möss?
Jag har fått uppfattningen att man inte skall mata fiskar med kött
från däggdjur utan med kött från marina djur.
Rätta mig om jag har fel. Pirayor kanske är annorlunda.
#31 - 8 mars 2004 07:38
Tror inte att det är fel att mata pirayor med kött, i det vilda äter de ju tex fågelungar som ramlar ner osv. Sen kan man ju som sagt diskutera fenomenet att slänga i en levande mus till dem i alla oändlighet. Min ståndpunkt är nog att det inte är ok då man ser tydligt att musen inte dör ögonblickligen utan plågas och stressas en stund. Levande möss till en orm tex tycker jag däremot är helt ok.

Åter till ämnet, är ormhuvudsfiskar lagliga i sverige? I USA är de väl förbjudna pga riskerna om de kommer ut i det fria.

/Jonas
#32 - 8 mars 2004 07:44
Det fungerar inte att se filmen för mig.

Då man klickar på filmen så vill den antingen ladda hem den, eller öppna filen, inte spela den i IE och därmed tror jag att den inte fungerar. Jag får iaf upp fel fil om jag försöker ladda hem den, ty det står "This video has been stolen" eller nåt, oavsett om jag laddar hem på disk och ser, eller väljer att öppna den direkt.

Mvh Fredrik
#33 - 8 mars 2004 08:00
Ursprungligen skickat av orm

till er utan kunskaper inom data/internet:

filmen är i VMW (Windows Media) och spelas med Windows Mediaspelare, helst den senaste versionen.

Det kan vara så att era datorer är för klena för att klara av den cpu-intensiva hårt komprimerade filen.

Mr besserwisser, jag har lika taskig dator som du har! Men jag fick ladda ner filmen på hårddisken, och sen öppna den. Då funka det.
Sånt e livet för en win98 förare!
#34 - 8 mars 2004 08:46
salo: de är tillåtna i hela världen utom i ett antal delstater i USA.

*EDIT* det verkar som det blev lite för mycket folk som tittade på filmen och den är nu borttagen från servern.
#35 - 11 mars 2004 19:55
För fan sjuk i huvudet den jäveln som filmat pirajerna och musen...
Jävla idioter
#36 - 11 mars 2004 19:57
mm håller med
#37 - 11 mars 2004 20:11
En Redtail-mal som en kompis till mig hade tog pirayor(25cm) och guldfiskar(15-20cm) i en tugga. Den jagade nästan aldrig. När fisken simmade framför nosen på den så hög den till. Ibland fick den guramisar som va skadade från zoon i stan. Den bara sög in dom.

Annons