guldbarb och guppy tillsammans?

#1 - 9 oktober 2004 16:00
Jag hörde i en akvarieaffär att man inte kan ha guldbarb tillsammans med vare sig guppy eller neontetra.
Guldbarben skulle tydligen äta på de andra.
Stämmer detta verkligen?
Vad minns från när min familj hade akvarium när jag var yngre så var det inga problem alls att ha de tre sorterna tillsammans.
Tacksam för svar då jag saknar guppy i mitt akvarium.[:-118][:-145]
#2 - 9 oktober 2004 16:12
Barber kan ibland nafsa på andras fiskars stjärtfenor.
Något som odlingsformerna av guppys är begåvade med.
#3 - 9 oktober 2004 16:37
tack för svaret.
Jag trodde att guldbarber var "snällare" än andra barber.
Har hört att tigerbarb skulle vara riktigt elaka, synd för gul tigerbarb är riktigt snygg!!
Jag såg viltfångade guppy i en akvarieaffär i Malmö, som var jättefina, de hade inte så stora stjärtfenor så jag ska kanske satsa på dem?
#4 - 9 oktober 2004 16:53
Alla borde ägna sej åt riktiga guppys istället för odlingsformerna tycker i alla fall jag som upplevt dem i min ungdom. Nuförtiden kör jag Endlers som är det näsrmaste man kan komma idag.
#5 - 9 oktober 2004 20:19
Jag har guldbarb och albino tigerbarb tillsamans med svarta neontetror och det funkar toppen.
#6 - 10 oktober 2004 20:11
Jag har haft guldbarb o guppys o tetror ihopa o de har funkat alldeles utmärkt...

Vilken affär var det som hade endlers i malmö?
#7 - 11 oktober 2004 10:58
Tack för svaret, jag ska ta och köpa guppy nu i veckan!!

Jag vet inte om det finns endlers i Malmö, det jag såg var viltfångade guppy (vet faktiskt inte om det är samma sak om jag ska vara ärlig)de var iallfall väldigt fina och fanns på akvarietjänst på sankt knuts torg.

Annons