Guld ancistrus

#1 - 23 januari 2006 21:12
Jag har fått syn på denna urhäftiga mal.. och nu undrar jag om det skulle gå att ha 2 sånna i mitt 222 malawi kar?:confused:
Vad tror ni priset på 2 hyffsat stora ligger på?
#2 - 23 januari 2006 21:24
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1070

här står de lite fakta om den.
#3 - 23 januari 2006 21:28
okej men skulle den klara av at vara i det kalkrika och hårda vattnet?
#4 - 23 januari 2006 21:30
de e mer än va ja kan svara på men vanliga ancistrus kan man ha i kalkrikt vatten så de ska väl inte va nåt undantag för just denna sort
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 23 januari 2006 21:36
[quote=_nitr2am]okej men skulle den klara av at vara i det kalkrika och hårda vattnet?[/quote]
Det står ju pH 8 i artbeskrivningen och det innebär ju rätt kalkrikt vatten
#6 - 23 januari 2006 21:36
okej då tackar jag för det svaret:D
#7 - 23 januari 2006 22:23
min zoohandlare tog 55 kr för redan könsmogna ex, billigt! dom växer ju lite långsammare än "vanlig" ancistrus
hälsn. börge
HazelCR
#8 - 24 januari 2006 04:58
[QUOTE=luke the drifter]min zoohandlare tog 55 kr för redan könsmogna ex, billigt! dom växer ju lite långsammare än "vanlig" ancistrus
hälsn. börge[/QUOTE]

Det var mycket billigt i jämförelse med Gävlepriser.
Jag drar upp lite yngel själv av ancistrus och jag kan inte hålla med dig om att de växer långsammare.

-nitr2am Malawi och ancistrus fungerar. Det finns kanske en tendens till att malawisarna biter mer på stjärtfenan på guldancistrusar än vanliga bruna. Jag är inte säker att det är så, men de syns bättre och kanske är de därmed utsatta för lite extra bet från malawi. Men det fungerar och självklart skall det finnas lite gömställen som räcker till för malarna också.
Små ancistrusar tillsammans med stora malawi kan dock gå illa.

/Gunnar
#9 - 25 januari 2006 14:38
jag gjorde misstaget att ha 2 st mindre ancistusar tillsamans med ett par röd ciklider,ena ancistrusen var albino och den andra var normal....en dag efter så var albinon halvf uppäten medans den andra levde =S =(

Annons