Gul groda?

#1 - 12 november 2007 18:15
I akvariet dit jag brukar åka har dem en del grodor och grodliknande ting. På ett akvarium stod det gul groda och i det såg jag en liten, gul groda. Den gjorde mig väldigt nyfiken om grodor, så vart kan man hitta fakta om dem? :)
#2 - 12 november 2007 19:42
http://members.aol.com/sirchin/afc.htm Är det en klogroda är borde det vara en Xenopus
#3 - 12 november 2007 22:32
Jag kan nästan sätta pengar på att det var en Xenopus Laevis. Den blir ca 12cm, äter mindre sällskapsfiskar, men är kul på många sätt. Den kan inte hållas med andra amfibier än sin egen art, men den finns i både albino och brun. Lättskött.

Googla på Xenopus Laevis och Klogroda / Afrikansk klogroda. Och tro inte på allt du läser, det står massor av skit också.
Bilagor:
#4 - 13 november 2007 18:15
Okej, tack för svaren. :) Jo, det kan nog varit en albino variant. Vem vet :D
#5 - 14 november 2007 14:19
eriahl skrev:
http://members.aol.com/sirchin/afc.htm Är det en klogroda är borde det vara en Xenopus

jag har en albino klogroda som är min pärla :)
fasst det enda negativa är att han äter upp alla neontetror jag köpr : / vet inte om det är normalt men han verkar gilla det :D
#6 - 14 november 2007 14:29
Får dom tag i det och det går in i munnen så är det såklart mat i deras ögon sas. Dyrt matkonto är ju lite synd
#7 - 14 november 2007 14:31
eriahl skrev:
Får dom tag i det och det går in i munnen så är det såklart mat i deras ögon sas. Dyrt matkonto är ju lite synd

han är ju inte direkt liten heller, i djur affären stod det dvärgklogroda men det har nog blivigt lite fel :D
ömsar dom skin?
#8 - 14 november 2007 14:34
Dvärgarna undrar jag om det finns albino av men man ska ju aldrig säga aldrig. Dom ömsar skinn som alla grodor. Kan se lite slemmigt ut när dom gör det. Tråkigt att dom lurat dig eller inte visste bättre själva
#9 - 14 november 2007 14:40
Dvärgarna finns inte i albino den är bara den stoa klogrodan som gör det. Men däremot brukar en del kunna sälja albinovarianten som dvärg innan de blir för stora
#10 - 14 november 2007 15:12
Sara1982 skrev:
Dvärgarna finns inte i albino den är bara den stoa klogrodan som gör det. Men däremot brukar en del kunna sälja albinovarianten som dvärg innan de blir för stora

jaha :confused: så hur stora blir dom så det inte är mina platy som ryker näsra gång :D
#11 - 14 november 2007 18:39
dom stora kan bli ca 12 cm och äter förmodligen all fisk de får tag i som får plats i deras mun

Annons