gul groda...

#1 - 5 oktober 2006 09:26
Hejsan!

Har köpt två vattenlevande gula grodor till akvariet. Problemet är att jag inte tycker att de verkar må så bra. Har t.ex. aldrig sett dem äta. Har gett dem tabletter men det är ju svår att få de andra fiskarna att inte äta upp tabletterna för dem. Jag har även köpt frysta röda mygglarver, men har inte provat att ge dem ännu.
Är det någon som har något tipps att ge kring dessa grodor?

Vänligen Eva (nybliven grodägare)
#2 - 5 oktober 2006 13:56
Hej!

Är det albino klogrodor du menar? Hade själv klogrodor för några år sedan och det jag märkte med dem var att man i princip fick handmata dem. Tror att de ser dåligt nämligen. Röda mygglarver älskade de, så prova att ta lite på fingret och håll framför grodan.

Lycka till! :)
#3 - 29 oktober 2006 22:33
Allt frysfoder som lägger sig på botten borde funka...testa räkmix till exempel...
#4 - 31 oktober 2006 13:19
nej jag tror att tetra mineral maskar fungerar jag har själv testa det o det funkade
#5 - 1 november 2006 15:03
när jag hade mina grodor så kom de fram när jag kom ner med maten i handen....jag hade alltid samma matplats o matade regelbundet var tredje dag. I början fick jag dock "visa" dom vart matplatsen va men efter ett par matningar kom de fram själva o framåt slutet anföll de min hand innan jag släppte maten
#6 - 29 november 2006 21:04
du vet att albino klogrodor blir stora va? så om du inte har stora fiskar så kommer du snart att bli av med några

Annons