Yngelbilder på 5 månader gamla yngel till denna Guianacara. Vildfångat föräldrapar från floden Oyapock.
Även en bild från modern med senaste yngelkulle.
Dre skrev:Ja det hoppas vi på! Eller snarare räknar med.
Har du bilder på de små liven i deras nya miljö?
Dre skrev:De går definitivt att ha med alla du nämner även med diskus exempelvis. Just dessa kan man ha i ett akvarium från 100 liter och uppåt. i ett så liten burk kan man max ha ett par och man får räkna med något begränsat beteende under lek.
så gott som alla jordätare har ett milt temperament som passar de flesta andra lugna fiskar. Undantagen tillhör de från brasiliensis släktet och i min mening tapajos orange heads som är väldigt aktiva och snabba på maten och passar därmed inte apistogrammas exempelvis.
Dre skrev:Nej, de är riktigt fredliga och håller sig ifrån allt vad tetror heter enligt min uppfattning. Nu har jag inte haft de minsta men jag har haft en hel hög med sajicayngel i samma akvarium från att de vat 1cm långa och Guianacarorna var helt ointresserade.
Jag har märkt att sedan jag flyttade dem till 430 akvariet från ett 100 liters så är de "aggressivare" under lek. Men det är väldigt milt ändå. Honan jagar undan inkräktare men aldrig mer. I allmänhet är alla andra fiskar helt ovetande om att lek och yngelvård pågår.
Dre skrev:Det finns en stor grupp på Akvarielagret. Jag har levererat till Arninge djurmarknad och där finns 4-5st kvar. Annars vet jag inte om de finns att få tag på.