Guy Palm skrev:Lika pinsamt som ditt inlägg ;)
smurfmats skrev:alltid är det nån som ska uppmana till brott när denna fråga väcks...:confused:
kan jag ta din cykel eller bil då narii? tycker det är pinsamt om du svarar nej om jag gör frågar innan...
smurfmats skrev:vart ska vi dra gränsen då? är det 50 spänn som du tycker är check att sno saker för? det handlar inte om att det är grus eller inte, det är själva grejen. man tar inte saker för nån annan utan att be om lov. så har jag blivit uppfostrad...
Narii skrev:Nä snor saker gör ja inte heller men att ta grus från nån ser ja inte som en stöld, o då menar ja kanske 10kg. Men om ja skulle komma me en lastbil o ta allt är en helt annan sak.
Guy Palm skrev:Och var går gränsen ? 50:-, 100:-, 1000:-
I de allra flesta fall då man ber om lov så får man ta så mycket man behöver.
smurfmats skrev:nej men det handlar inte om det... ica har flera ton med snickers. tror du dem märker om man tar några? grejen är att du tycker det är ok att ta något av någon annan... sen om det är grus, pengar eller snickers är en annan sak...
som guy säger, var ska vi dra gränsen då? grus är check att sno tydligen... nåt mer som du uppmanar folk till att sno?
Kom inte och hävda att den moraliska skillnaden ligger i beloppet på det stulna, påstår du sen att det skulle vara mindre dåligt att stjäla någons olåsta rostiga gamla damcykel än en fastbultad sprinthoj för 30 000:-så har du en skruvad verklighetsuppfattning!Narii skrev:Men herre gud om du har 1t grus utanför troru seriöst att du märker om de fattas 10kg? Klart man inte går in i en affär o börjar plocka på sig saker löjligt att ens jämföra me sånt.
miirah skrev:[FONT=Arial Narrow][SIZE=4][COLOR=darkorchid]Hejsan, jag tänkte höra om det går bra att ta grus utifrån o sen tvättar man den riktigt noga o ha som akvariegrus? [/COLOR][/SIZE][/FONT]