Grus

#1 - 11 november 2008 14:15
Hej.
Vilket är det enklaste sättet att få bort alger som sitter på gruset? Jag har halvgrov engelsk sjösten (om det nu skulle spela någon roll). :)
Tack
#2 - 11 november 2008 14:41
Exworks skrev:
Hej.

Vilket är det enklaste sättet att få bort alger som sitter på gruset? Jag har halvgrov engelsk sjösten (om det nu skulle spela någon roll). :)

Tack

Det är väl att plocka ur, koka och sedan skrubba.:p
#3 - 11 november 2008 15:09
Vänd ner gruset, skulle jag säga.
Låt mig gissa, toffsalger?
#4 - 11 november 2008 15:47
Stämmer. Men även de klassiska algerna som bara färgar stenarna gröna. Har inga stora problem med alger men tror ändå det är på tiden att göra ett ryck när det gäller gruset. Tycker faktiskt att toffsalgerna är ganska dekorativa när de sitter på kolstenarna. Så man ska koka gruset alltså, intressant... fiskarna också eller? ;) Hade helst velat ha siamesiska algätare men min balja är på tok för liten för ett sånt stim.
#5 - 26 november 2008 15:19
Blir knepigt att skrubba gruset då varje gruskorn enbart är några millimeter brett. Eller räcker det med att koka för att få ett hyfsat resultat?
#6 - 26 november 2008 18:20
Exworks skrev:
Blir knepigt att skrubba gruset då varje gruskorn enbart är några millimeter brett. Eller räcker det med att koka för att få ett hyfsat resultat?

Ahadu! Men då får du väl ta upp det sedan koka kanske... Jag vet faktist inte :/

Annons