Grumligt vatten *PANIK*

#1 - 22 juli 2008 23:31
Okej...Nu tar jag det lugnt xD !

JAg har gjort det värsta misstaget som akvarist hitils!
Jo saken är att jag köpte nytt grus idag..
Så kokade jag gruset och sedan så hällde jag i det i karet... Karets vatten vart snabbt lite brunare och grumligt :S !!!
Jag testade o byta cirka 90% vatten (det fanns lite grumligt vatten kvar på bottnet) Men allt vatten fortsatte o vara grumligt när jag hällde i mer vatten!
Det här är inte mitt största akvarium som tur är, utan det allra minsta! På 150L !!!
Jag har startat igång alla filtrar o pumpar för o se om vattnet blir bättre imorgon.. MEn kommer det verkligen o bli bättre?

Vad ska jag göra för o få allt vatten o bli som förr igen ? Känner mig rädd :( , har de söta små fiskarna i en balja över natten.
#2 - 22 juli 2008 23:37
Det blir alltid grumligt i nystartade kar av gruset, oavsett hur bra du än rengör det. Ingenting att oroa sig för, det lägger sig efter ett par dagar.

Jag har haft tefärgat vatten i mitt kar i två veckor nu pga rötterna :D
#3 - 23 juli 2008 00:34
Johanski skrev:
Det blir alltid grumligt i nystartade kar av gruset, oavsett hur bra du än rengör det. Ingenting att oroa sig för, det lägger sig efter ett par dagar.

Jag har haft tefärgat vatten i mitt kar i två veckor nu pga rötterna :D

Tack så mycket! Nu känns allt bättre huh x) :D !
#4 - 23 juli 2008 01:55
Såhär såg mitt 375 ut..
Bild 2 är 6 dagar senare och med 3 olika innerfilter..

Men jag tvättade inte stenen överdrivet noga heller så.. :D
#5 - 23 juli 2008 05:43
det finns ett medel i zoo affären som tar bort grumligheten fort, crystal clear tror jag det heter...

Annons