Tänker på:
Ger Jbl tabletter, en halv på morgonen (orange) och en halv på kvällen (grön).
Dessvärre snor amanoräkorna gärna delar av tabletterna och simmar iväg med dom
Har varit ingen aning om vad det är för mat. Men en idé kan vara att det finns flera olika typer av mat skulle man låter suga sig fast på rutan i tablettform mm. Det var många år sedan jag testade det. Men tänkte att om det sitter "fast" i rutan så kan ju inte räkorna ta maten som sen kanske ligger någonstans o skitar ner vattnet.
Bara en idé.
Ja jag ser också som att övre halvan av Juwel filtret är designad som mekaniskt samt man kan som option använda kol o annat (kemisk filtrering).
Nedre halvan är biologisk filtrering.
Där hade jag innan bytt ut hela den nedre halvan mot 1l eheim substrate pro i en filter nät påse. (Men det är off topic här men vill bara påvisa att man kan modifiera själv bara man vet vad övre eller undre halvan av filtret är tänkt att användas till.
Tex så har Juwel filtret två hål i filter materialfacket som pumphuvudet suger ifrån.
En mindre längst ner i botten o en större som är placerad mitt emellan övre o nedre "filterhalvorna". Så bägge hålen suger vatten o all vatten går förbi övre filterbehållaren. Mycket av vatten flödet lämnar där halvägs när det hålet är större och har större flöde. Resterande mängd vatten fortsätter ner igenom det biologiska filtermaterialet som premierar ett lägre flöde förbi det biologiska filtermediat. Och sugs ut via det mindre hålet längst ner.)