har fått grumligt vatten efter vatten byte...
Har släkt ner akvariet i ett dygn nu...
Vad ska jag göra mer???
Hur länge ska jag släcka ner???
Ska jag mata???
Förmodligen har du fått infusorier, vilket du ju själv räknat ut eftersom du släckt lyset. Jag brukar testa med att sätta i en extra pump först, hos mig räcker det oftast, tydligen tycker de inte om när vattnet snurrar ordentligt. Ska du mörklägga så är det som mgrant säger, du måste täcka helt, använd ett täcke eller något annat tjockt. Låt det ligga 3-4 dagar och mata inte.
jag har fått infusorier i min lilla 50 liters burk ett par gånger, jag har nöjt mig med att byta 40 - 50% av vattnet var annan dag och då har dom försvunnit på under en vecka (2 - 3 byten) så mörkläggning skulle jag se som sista utvägen. Kanske dock har med å göra hur stort karet är vad man har i. Mitt är helt tomt på inredning växter sand det är bara fisk i.
jag bytte vatten, sög ur bottnen så det försvann lite näring ur karet & såg till att det va kolmörkt på "natten" - hade en filt över, men ändå tänt på dagarna, men bara typ 8-10 timmar.
försvann på några dagar, men kunde ändå titta på firrarna på dagarna =)
Jag har ett 450 liters... Har haft släckt på dagen och natten ii tre dagar nu... (inte övertäckt) Inget händer...
Har ganska bra flås i pumparna... 3 st.
Några förslag på vad man ska göra??? Själv har jag hört att man inte ska byta vatten... Kanske har fel...
Mvh Nallepojken