Jag har ett 375 liters akvarium och har haft lite problem med svävalger och grumlighet. Vattnet har varit lite svagt grönfärgat ena dagen och efter några dagar blivit ännu grönare. Gick till min zooaffär och dom sa att jag skulle hälla i Acurel F. Det gröna försvann ganska snabbt från vattnet men återkommer efter några veckor...men inte så att det ser lika farligt ut. Utöver det så har jag problem med att vattnet är grumligt oxå. Står på flaskan att vattnet även ska bli kristallklart, men någon sådan effekt har jag inte sett. Det grumliga är lite åt det vita hållet..inte så att det ser skitigt ut. kan någon vänlig själ hjälpa mig. Har haft så här sen jag skaffade nytt akvarium och börjar bli lite less nu.
Har nu 2 st Mosaikguramis, 3 st scalarer, 2 st platy, 3 st siamesiska algätare och 2 st malar. Kör med Fluval 304 ytterfilter fyllt med "makaroner" och ett fluval4 innerfilter. Belysningen tänd ca 10 timmar/dygn och matar sparsamt varannan dag. Två st svärdplantor och en liten planta vattenpest(tror det var så den hette) har jag i karet. Gör 20-30% vattenbyte en gång per vecka.