Tjena
Vad gillar ancistrusar för typ av grottor?? mina är ca 15cm och en kokosnöt blir nog aldeles för liten!! Eller?? Vad har ni? Ge mig tips vilka grottor som passar!!
Dom vill gärna tränga in sig i nått smått så dom knappt får plats,typ under en sten lr i en rot..
Den ska vara så pass att när dom spänner ut fenorna så ska han fasna.
Santa
Ja det funkar ju för vissa men det är ju fortfarande ancistrusen som ska gilla det asg.
Här har jag just nu två par och dom har rommen i ett hål i en rot och en sten som har en glipa på ca 1cm och innanför så finns det som en grotta som är runt 5cm lång och 1,5cm hög...
Svårt o säga vad fiskar gillar o inte gillar dom är ju individer och alla är inte lik den andra.
går det inte o ta en typ lerkruka...och göra ett hål så det blir typ som en pyramid....så dom kan krypa in....som en kruka som endel använder som askkopp du vet säkert va ja menar
Är man inte så noga med utseendet kan man använda ett "knullrör", ett sådant där svart rör med blåa streck på som används som vattenrör på byggen... kapa en 15-20 cm långt rör och stick ner i sanden och kamouflera, mina förökar sig som bara den..:)