Hur f*n fixar man en lämplig grotta i en terrakottakruka??? testade med hammare och skruvmejsel igår med resultatet att jag måste köpa en helt ny kruka:p Gick i 3 delar....
ni som har hål i era krukor, hur lyckades ni????
/Hans
battalionP skrev:Hur f*n fixar man en lämplig grotta i en terrakottakruka??? testade med hammare och skruvmejsel igår med resultatet att jag måste köpa en helt ny kruka:p Gick i 3 delar....
/Hans
battalionP skrev:Hur f*n fixar man en lämplig grotta i en terrakottakruka??? testade med hammare och skruvmejsel igår med resultatet att jag måste köpa en helt ny kruka:p Gick i 3 delar....
/Hans
fredd skrev:ingången på den vänstra ser helt okej ut, den andra verkar vara liiite stor om man inte kör ner den en bit i gruset. Honorna vill precis komma in i grottan tipsade folk mig om när jag hade kakaduor;)
battalionP skrev:Det borde funka om du gömmer grottans ingång väldigt noga med tex rötter eller växter. Så pass så att malarna precis kan klämma sig in krukan. Men jag är absolut ingen expert på detta! Annars finns det ju lekrör för malar att köpa.
/Hans
battalionP skrev:testade att hamra förstiktigt på en mejsel, gick hyffsat bra..
Vad tror ni om håler/krukorna till kakaduor? lagom stora??
/Hans
fredd skrev:ingången på den vänstra ser helt okej ut, den andra verkar vara liiite stor om man inte kör ner den en bit i gruset. Honorna vill precis komma in i grottan tipsade folk mig om när jag hade kakaduor;)
tummen skrev:När jag gick på folkhögskola så hade vi en jättefin keramikverkstad, där gjorde jag specialtillverkade "stenar" med liten ingång som passar Apistogrammahonor superbt. Jag gjorde också grottor till Ancistrusar, en såg ut som en igloo, en annan som ett "rör". Kanske något för den som har tillgång till lera+verkstad+brännugn....