Lineli skrev:jag skulle vilja ha tips på en fin bra "grotta" el rättare sagt gömställe till mina fiskar. Vet någon om det finns att köpa en liten fin "grotta", gärna i ljusare färg?
Dre skrev:kokosnötter
hannesc skrev:eftersom jag inte har alla balla varktyg som Dre har så kan jag förklara hu jag gjorde.
borrade två små hål genom de där tre svaga punkterna som finns i en kokosnöt. hälde ut vattnet i. sen såga jag den i två delar...kokade i 20 min för då var det väldigt enkelt att gröpa loss köttet. (man få typ ut allt i ett stycke)
sen kokade jag i ett par minuter till bara för att det kändes bra.
om man vill ha lite "naturligare" öppningar i grottan så ta en polygrip o bryt loss bitar. då blir det en ojämn.lite "naturligare" öppning.
Dre skrev:Asenkelt att ta bort innan med det tog mig 1 minut för båda sidorna, men den kanske var rejält mogen. En kniv att bryta bort bitarna var receptet.
Diskad på dopade verktyg ajdå... :p
Lineli skrev:kokosnöt lät kul det skulle min kuhlii gilla, visste inte att man kunde ha kokosnötter i akvariet!
Lineli skrev:Vad bra, annars får jag byta ut dem.
En ytterligare fråga är hur har ni gjort om ni har ändrat på inredningen i akvariet dvs tillsat tex en grotta el växter? Fiskarna kan väl vara kvar däri då? Det är väl mer påfrestning att ta ut dem undertiden?
Jag är som sagt helt nybörjare och vill lära mig allt!!