Köpte för en dryg månad sen ett 200 l akvariepaket med
[FONT=Arial]AQUATIC NATURE INNERFILTER: [/FONT][FONT=Arial]New Line 300 innerfilter, doppvärmare och ljusramp [/FONT]
[FONT=Arial]med 2 lysrör. Planterade 5 snabbväxande växter. Bytte vatten efter 10 dar och slog i växtnäring för andra gången och åkte sen och köpte [/FONT][FONT=Arial]2 Mosaikgurami, 2 siamesiska algätare samt la i en Ancistrus från ett tidigare mindre akvarium. Guramina stod mest i ett hörn och surade och [/FONT]
[FONT=Arial]verkade inte äta. Efter ytterligare 10 dagar, vattenbyte och växtnäring. Skulle bort 5 dagar på[/FONT]
[FONT=Arial]semester, då Gurmina inte verkat äta la jag i 1 dos semesterfoder.[/FONT]
[FONT=Arial]När jag kom hem var vattnet helt grönt, såg knappt baksidan.[/FONT]
[FONT=Arial]Fick tipset att behandla med Aquaria Care, bytte 30% och behandlade. Väntade 3 dagar och[/FONT]
[FONT=Arial]bytte 40% och behandlade igen. Efter ett par dagar helt grönt igen. Nya grepp med ett nytt[/FONT]
[FONT=Arial]typ av innerfilter med en UV-C-lampa som jag kör tillsammans med det gamla filtret. Nu har den gått i 5 dagar utan någon större förbättring.[/FONT]
[FONT=Arial]Nästa ide är att köpa ett ytterfilter samt ett UV-C-filter men det kostar ju ganska mycket![/FONT]
[FONT=Arial]Finns det något annat jag kan försöka med innan jag gör investeringen!?!??! [/FONT]