Hej
Vilken människomat (grönsaker då) kan man mata fiskarna med?
Samarin4 skrev:Fungerar det även med Äpple, Päron, Apelsin ( även om de är frukter)
Skalade morötter då? Sen vet jag att botior, eldstjärtar och andra karpliknande fiskar äter grönsaker men jag undrar även om andra fiskar som t.ex tetror, labyrintfiskar och såna också äter grönsaker?
Sen en fråga, Är det hälsosamt att ge bröd till fiskar?
Markus1984 skrev:Ja skulle passa mig för fågel,kött,kyckling.
Men Gurka,gröna ärtor,broccoli,paprika..skala gärna allt som har skal, så som gurka ärtor m.m
Samarin4 skrev:Fungerar det även med Äpple, Päron, Apelsin ( även om de är frukter)
Skalade morötter då? Sen vet jag att botior, eldstjärtar och andra karpliknande fiskar äter grönsaker men jag undrar även om andra fiskar som t.ex tetror, labyrintfiskar och såna också äter grönsaker?
Sen en fråga, Är det hälsosamt att ge bröd till fiskar?
Flaxss skrev:som jag skrev allt av frukt och grönt kan du ge till dina fiskar. sedan får du själv komma underfund med vilka som äter det eller ej.
jag ger mina ibland (bara ibland) päron och apelsin och annat och jag har en del som äter det.
gurka,majs,ärtor ger jag mer av för det gillar mina att äta.
sedan en gång i veckan ger jag kött i form av räkor eller annan fisk. testa med skinka EN gång och det blev uppätet snabbt.
Markus1984 skrev:Räkor och fisk har jag gett mina vid tillfälle och det gillar dom verkligen.
Anledning att jag själv inte skulle ge kött(nötkött,griskött,fågel) är nog bara baserat på rykten och missöden jag hört. Så det är bara min uppfattning!
Flaxss skrev:jag ger inte heller mina sådant kött(förutom en gång då jag gav dom skinka), men jag har sett folk som har gett fiskar fågel,nöt kött m.m. till större köttätande fiskar.
sedan alla klarar väl inte av att smälta sådant kraftigt foder.
Bowman skrev:Jag köpte oxhjärta sist jag var på ett zoo, det var inte poppis alls hos mina dvärgciklider.
Det dom gillar bäst är röda mygglarver.
Inget annat passar direkt.
Markus1984 skrev:Fick tipset att ge daphnier och Cyclops idag till mina Apistogramma....dom gillade det verkligen...Apistogramma sorter (och många andra) tar upp ett gruskorn och 'suger av' näringen och sen spottar ut...jag tror mina 2 Baenschi åt upp verenda smula....
liljeros84 skrev:min teori är "kan dom äta så äter dom, vill dom inte hamnar de på botten, då plockar man upp det"
iaf när det gäller "mat" trycka ner ett rör Treo brustabletter eller en karta alvedon är kanske inte att rekomendera
Samarin4 skrev:Om jag hade gett mina akvariefiskar en bit libabröd hade de skadats av det?
Samarin4 skrev:Har ni inte Libabröd där borta??????
Dra till första butik som ägs av folk från Mellanöstern, Afrika eller Balkan och fråga efter Libabröd. Willys och Coop brukar annars ha Libabröd.
OM jag ger mina fiskar morötter eller Zuccini, ska jag koka det först eller något?
Markus1984 skrev:Ingen aning om vad libabröd är eller vad det innehåller...förutom antagligen mjöl,jäst,salt osv..