Grönsaker

#1 - 12 maj 2006 09:49
Hej!
Är det någon som vet om det finns några grönsaker som är direkt olämpliga att mata fiskarna med eller går det att köra med hela registret??:confused:
#2 - 12 maj 2006 10:28
Jag evt inte hur det är med färska grönsaker men mata aldrig med saker som legat i öppnad plåtburk, tex majs och ärtor.
#3 - 12 maj 2006 10:47
Jag brukar tänka på att de ska hålla ihop hyggligt (har tex inte provat tomater). Dessutom har jag undvikit sådant som innehåller garvsyra (tror jag det är) som man inte ska ge till små barn, tex rabarber och spenat. Men det vet jag inte om man behöver egentligen; fiskar och bäbisar är ju inte alls samma sak när jag tänker efter...
#4 - 12 maj 2006 13:07
Ikke ting som har vært åpnet?

Skal man ikke gi grønnsaker fra åpnet emballasje? Jeg koker grønnsaker (gulrøtter, blomkål og brokkoli) til eplesneilene mine, og da koker jeg opp en del som jeg lar stå i kjøleskapet et par dager. Da har det jo ligget i en skål med lokk... bør jeg ikke gi det til fiskene da? Når jeg har gitt til dem har noen av dem vært ganske ville, og faktisk nesten forspist seg litt....:p
#5 - 12 maj 2006 13:46
[QUOTE=faebo_tarzan]Jag evt inte hur det är med färska grönsaker men mata aldrig med saker som legat i öppnad plåtburk, tex majs och ärtor.[/QUOTE]

Som kock kan jag säga att konserver ska aldrig förvaras öppna i kylskåp.

Häll över dom i en Tupperware (plast) burk istället.

Gäller altså likadant för människor som fiskar :)
#6 - 12 maj 2006 14:30
[QUOTE=Bucket]Som kock kan jag säga att konserver ska aldrig förvaras öppna i kylskåp.

Häll över dom i en Tupperware (plast) burk istället.

Gäller altså likadant för människor som fiskar :)[/QUOTE]

japp fick dyrt erfara det med mina pirayor, det har väl att göra med att metaller blandas med innehållet?

Annons