Grönsaker

#1 - 17 augusti 2005 10:29
Vilka grönsaker kan man ge till levande födare.en anctritus mal eller vad den nu änn heter och tetror ?
Hur ska man ge grönsaken till dom ?
Hur gör ni som har levandefödare ?
#2 - 17 augusti 2005 10:40
Jag brukar ge mina malar succini, ärtor och brysselkål.

succini skär jag en liten siva och stoppar en tesked igenom så den inte flyter upp.

ärtor ger jag frysta och då tar jag upp dom ur frysen och håller en och en under rinnande vatten och tar bort skalet på dom och stoppar i.

brysselkålen är också frysta som jag lägger i ett glas vatten några minuter och sen lägger i karet.

Det finns massa trådar om just grönskaer till tex malar som du kan söka på här i forumet.

Lycka till!
#3 - 17 augusti 2005 22:43
Sallad: Isberg eller salladskål. Koka snabbt i lite vatten i micron. Uppätet på nolltid.
#4 - 18 augusti 2005 19:13
Hehe , Tack.
#5 - 20 augusti 2005 16:23
Mina fiskar gillar inte sallad?? :(
Kokade lite i micron som du sa, men de ville ej ha....
#6 - 21 augusti 2005 07:34
Mina gillade nite så mkt ärorna eller majesn hur gör ni med dom asså grönsakerna hur skalar ni dom ?
#7 - 21 augusti 2005 21:48
Vad hade du för dressing? :)
Nähä... Konstigt. Mina fiskar brukade älska det. Vad har du för fiskar. Då jag körde med sallad hade jag mest ungfödare och små guramis.
#8 - 22 augusti 2005 06:33
Jag har i sommar odlat Mangold, men jag tyckte själv inte att det var någon höjdare. Men det tycker mina fiskar.... Jag koker bladen några minuter, kyler ner och sen ner i akvariet. Mums tycker mina fiskar!!

Mvh
/ingela
#9 - 22 augusti 2005 06:45
[QUOTE=efred]Vad hade du för dressing? :)
Nähä... Konstigt. Mina fiskar brukade älska det. Vad har du för fiskar. Då jag körde med sallad hade jag mest ungfödare och små guramis.[/QUOTE]

Men jag vet inte hur man sklarar ärtorrna eller majesn. Det är bara min svärd bärar hane och guppy hona som älskar det ?

Annons