Grönsaker?

#1 - 20 mars 2004 17:20
Hej!
Jag undrar om ni matar era vattenlevande kompisar med några grönsaker av något slag och om det finns några för- eller nackdelar med att ge dom lite grönt då och då?
Har själv ett 180 kar med marmorguramis, guppies, svärdbärare, kejsartetror och ancistrusmalar. Några tips på vad dom kan tänkas att gilla?
#2 - 20 mars 2004 17:33
ärtor och brysselkål är omtyckt, brukar dock förvälla dem först.[:-3]
#3 - 20 mars 2004 19:08
Brysselkål och squash har jag testat. Brysselkålen är förvälld och fryst (köpt färdig i påse) som jag bara låter tina lite innan. Den brukar sjunka själv. Squashen trär jag på en teststicka.

/olivia
#4 - 20 mars 2004 20:11
Mina firrar älskar gurka som jag trär genom en sked =)
#5 - 20 mars 2004 20:16
squash/zuccini ger jag då mina ancistrus.
Även ärtor har jag testat men dom är inte lika vilda på det.
#6 - 21 mars 2004 09:20
Jag har provat att mata mina ancistrus i mitt 720L kar med malawi med gurka, men de verkar inte ha varit så sugen på det. De diggar mer min räkmix :)

Lade i en gurkbit en kväll och på dagen efteråt var den fortfarande kvar. Har 2 ancistrus, massa malawi och en stor pleco. Ingen hade ätit upp den =/

Ska prova idag igen ;)
Nu ska de inte få nån räkmix vid matningsdags. hehe

Mvh Fredrik
#7 - 21 mars 2004 09:33
Tackar för svaren, ska ge firrarna lite brysselkål till middag ikväll så får jag se hur dom reagerar på det. [:p]
#8 - 21 mars 2004 09:34
Ursprungligen skickat av Ljungner

Tackar för svaren, ska ge firrarna lite brysselkål till middag ikväll så får jag se hur dom reagerar på det. [:p]

Hoppas de gillar brysselkålen mer än mig ;)
Jag föredrar gurka på mina mackor och till maten.

Mvh Fredrik

Annons