[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hej på Er,[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag har fått en "mysig" grön yta i mitt 110-liters på jobbet.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag har sökt lite på forumet, det finns en del frågor men jag kan inte hitta några svar om orsak till dessa alger.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det var ganska grönt redan i torsdags, men nu efter helgerna hade ytan blivit alldeles "tjockflytande" och läbbig, så det blev ett vattenbyte idag.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]110-liters som sedan i september funkar som barnkammare till 30 st ancistrusyngel (nu ca 2,5 cm)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag har hyffsat med växter, snabbväxande och Windelöv. Växterna är i stort sett helt algfria.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag göder med PMDD (dubbeldos ca 1 gång/vecka)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Byter vatten var 3:e vecka i snitt, ca 50% åt gången.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vattenbyte och gödning skiljer sig inte så där jättemycket från tidigare (när det funkade bra), möjligtvis är jag lite mer snål med gödningen.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Matar med en 2-3 algtabletter/dag (lite mycket kanske) men jag har småsnäckor som matindikator och dom har inte blivit hysteriskt många fler :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ingen mat alls på helgerna (burken står på jobbet)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]tacksam för lite synpukter och erfarenheter.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red][/COLOR][/FONT]