Hej!
Jag är helt ny här på forumet och har precis skaffat mig ett akvarium. Övertog det från min flickväns föräldrar och akvariet har väl snurrat i 2 veckor. Vid flytten fick jag med mig en hel del vatten och filtret höll jag hela tiden fuktigt. Var väl en 2 timmar mellan det att jag plockat ur filtret tills att jag fick igång det hemma, så jag tror de flesta filter bakterier överlevde.
Gick 6 guppys1 ancistrus samt 2 botior när jag fick karet, där jag behöll guppisarna. Efter en vecka köpte jag ett par gröna bågfensciklider.
Akvariet är ett juwel kar på 112L (80x35x40, LxBxH) med orginal pump.
Nu när ni har lite bakgrundsfakta så har jag lite frågor angående beteendet på bågfenerna :)
I början var båda hyfsat oblyga och kom fram då och då. Men nu när de varit i akvariet i ca en vecka så är honan väldigt aggressiv mot hanen och jagar runt honom så fort hon ser han. Första dagen han försvann började jag leta efter honom bland rötterna och grottorna jag har i mitten av akvariet. Hittade honom tryckandes i en kokosgrotta...
Vad kan detta bero på?
Hel del text, men skulle vara bra att veta om jag kan göra något för att ändra beteendet genom layout eller något :)