Hejsan
Min fråga är om båda räkorna i grön räka är Grön?
Fått höra att bara honan är grön
Stämmer detta?
BamBam skrev:Hejsan
Stämmer detta?
Det finns flera sorters grön räka.BamBam skrev:Hejsan
Stämmer detta?
Radioaktiva Räkor skrev:En del av mina babaulti är just nu nästan vita :)//C
BamBam skrev:Mina gula är värre än kaniner sprutar ut yngel ur dom ;)
Så är dom gröna lika lätta så är det inga problem
BamBam skrev:Mina gula är värre än kaniner sprutar ut yngel ur dom ;)
Så är dom gröna lika lätta så är det inga problem
Eurydike skrev:Jag har inga gula, så jag kan inte jämföra med dem. Men jag har körsbär, blå, white pearl, blue pearl, humlor och gröna då. Av dem är de gröna mest produktiva och ynglen växer så fort så man inte tror att det är sant. Min solklara favorit av mina räksorter ;)
Inga hanar har äggfläckar i nacken. Den vanligaste gula räkan är väl en heteropoda? Alltså en körsbär fast i gult. Alltså ser de hanarna likadana ut som körsbärshanar...fast gula då :)Katharina skrev:Jag tycker mig sig stora äggfläckar på flera av de gula så jag hoppas att det finns någon kille med där också, men på 10 så borde man ju ha 1 iaf. :) Men jag tycker att många har mer eller mindre gul fläck i nacken.
Är det mer så på de gula än på t ex Körsbär, där ju inte hanen har en tillstymmelse till fläck?? ;)
Eurydike skrev:Inga hanar har äggfläckar i nacken. Den vanligaste gula räkan är väl en heteropoda? Alltså en körsbär fast i gult. Alltså ser de hanarna likadana ut som körsbärshanar...fast gula då :)
Inälvor och ägg har inte samma färg på dem. Så är det gult är det äggämnen. :)Katharina skrev:Ha ha.. Nej, jag vet att de inte har äggfläck men alla har ju inälvor och det kan ju vara lite svårt att skilja på, tänkte jag... :D Men helt klart ser det ut som 2 st stora gula är präktiga honor med äggfläck.. Men de lär väl inte bli befruktade redan, första veckan...
Men hua vad de där rötterna färgar vattnet, det är helt brunt nu trots att rötterna stod i blöt i hink med vattenbyten i flera dagar...