Grön Kulfisk äter inte och ligger still mycket

#1 - 3 november 2010 16:33
Tog hand om en liten 3 cm grön kulfisk för ett tag sedan för att den såg inte ut att trivas så värst bra i akvariebutiken den var i. Har startat mitt lilla 31 liters kar och använder mej av bräckt vatten, där han nu går ensam. Köpte Oxhjärta, frysta mygglarver, mjölmaskar och har provat med gurka och sallad för att få han att äta. Han ligger mest på bottnen och är inte intresserad av mat alls. Har även "ektozon" salt i för att han skulle piggna på sej och kanske så att den grå hinnan på ögonen skulle försvinna. När jag kollade imorse så var jag säker på att han dött för den hängde lealös över bottnen vertikalt, skulle precis till att håva upp den då han simmade upp mot ytan och började utforska växterna. Efter en stund så var han dock tillbaka på bottnen igen. Har inte tänkt att ha den kvar i ett så litet akvarium en längre tid men vore ju kul att kunna få honom frisk innan jag ger honom till en akvarie affär igen som kan ta hand om den. Någon som har stor erfarenhet av Kulfiskar som kan tipsa mej om vad det kan vara för fel. Vattnet är preparerat med vatten beredningsmedel plus att ektozon salt finnes i.

MvH Markus

Den dog så det var det...
#2 - 4 november 2010 16:17
Synd, provade du med snäckor?

Annons