<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Hej på er! Har förälskat mig stenhårt i ett par gröna kulfiskar i butiken här. Innehavaren påstår att jag kan ha dem i mitt 220 liters sötvattensakvarium, där det går bl a scalarer, blandade algätare och spökmalar, bara jag häller i (väldigt lite) salt. Förutom det faktum att kulfiskarna troligen skulle gå på scalarernas fenor, undrar jag om det är så lämpligt att utsätta mina nuvarande fiskar, som ju föredrar mjukt/surt vatten, för en konstant salthalt.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Det låter som om du har fiskar med helt andra önskemål på vattnet än kulfiskarna. Och jag tror också att det är stor risk de anfaller skalarerna.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Ett alternativ, temporärt, skulle kunna vara att göra ett brackvattenakvarium av mitt 70-liters, men det är ju ingen långsiktig lösning. Tyvärr har vi inte plats för större akvarium hemma.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Kan funka, i alla fall ett tag. När de börjar bli större är det akvariet väldigt litet för dem.