<font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman"><font size="1"></font id="size1"><font color="navy"></font id="navy">Hej, Svenska är inte mitt första språk och är nybörjare när det gäller fisk (akvariet är 4 månader gammal)så please bear with me [:-26].
Jag har ett 100 liters plexiglas akvariet, 1 Kampfisk, 4 små pärl scalare, 1 liten ancistrus, 1 Peckoltia, 9 Kardinal tetror, 2 fjärrils ciklider, 2 siamesiska algätare, 2 läppgurami, 1 Ottocinclus vittatus och 1 Ottocinclus macrospilus (Förr många fiskar?). 1 liten Tiger Lotus, 1 Bacopa Caroliniana, 1 Microsorum Pteropus "Windelöv", 1 Hygrophila difformis, 1 Microsorum Pteropus, 2 Anubias, 1 Alternanthera Reineckii och 1 Cardamine Lyrata. Pumpen är Eheim 2226 Professional ytterfilter, ljus- T5 Aquablue D&D 39 W 86 cm och T5 JBL Solar Ultra Tropic 39 W 86 cm. 150 W doppvärmare.
Jag byter ca. 10-15 liter vatten varannan dag. Får lite prick alger på glaset men mitt största problemet började när jag blandade in TMG 5 ml cirka 3 veckor sen. Efter 3 dagar vattenet blev grön grumligt. Jag tröttnade på den efter en vecka och gjorde en hel vattenbytte. Ingen TMG denna gången men vatten blev grön grumligt igen efter några dagar. <font color="red">Märkligt är att vattnet klarnar då och då helt men blir grön grumligt igen.</font id="red"> Några råd eller tips?