Grolux lysrör

#1 - 3 oktober 2005 21:03
Jag har letat som en galning efter lysrör som framhäver färgerna bättre på mina malawis. Jag har haft grolux eller supergro tidigare men det finns inte att köpa längre tydligen och ingen i affärerna jag har frågat i har hört talas om de rören innan. Jag köpte ett som skulle vara mer åt det röda hållet och ett annat som skulle vara lite gulaktigt men nu tycker jag bara att det är grönt. Inte alls som jag hade tänkt mig. Någon som har tips?
#2 - 3 oktober 2005 21:06
Konstig... Har själv Grolux och de fanns sist jag var hos min handlare... :confused: Måste jag fråga min handlare om om de skall utgå..

//Camilla
#3 - 3 oktober 2005 22:18
Det var länge sen jag köpte mina. Har du köpt på senare tid så är det möjligt att det fortfarande finns men de jag frågat kanske inte vill ta in det. Då är det enklare att bara rycka på axlarna och hänvisa till det som finns på lager.
#4 - 3 oktober 2005 22:22
Jag har alldeles nyligen också sett Grolux-rör i handeln. Det kan vara att de inte är intressanta för vissa handlare p g a dålig försäljning.
Själv använder jag Aquaglo som ger fina färger till fiskarna och också ska vara bra för växterna.
#5 - 3 oktober 2005 23:36
Jag tycker att du skall fråga på närmsta elaffär eller lampaffär. Har de inte grolux så fråga efter Fluora är snarlikt grolux.

mvh erik l
#7 - 4 oktober 2005 05:14
Tack för tipsen. Ska ut och kolla lite till så får vi se hur det går.

Vilka rör är de bästa till Malawi om man bara har 2 rör? Jag har både gula och blå fiskar och vill framhäva färgerna så bra som möjligt.
#8 - 4 oktober 2005 07:12
[QUOTE=Nicke Lilltroll]Tack för tipsen. Ska ut och kolla lite till så får vi se hur det går.

Vilka rör är de bästa till Malawi om man bara har 2 rör? Jag har både gula och blå fiskar och vill framhäva färgerna så bra som möjligt.[/QUOTE]
Kedjan Djurmagasinet säljer grolux,allafall den butik jag arbetar i.
Kombinationen Grolux /aqualux ger ett bra ljus till fiskarna
även Grolux/powerglo bör ge fint ljus till dina fiskar.
Sylvanias rör (grolux/aqualux är dock billigare en powerglo.

lennart
#9 - 4 oktober 2005 16:54
Jag köpte ett Grolux från Sylvania idag. Inte alls samma som Supergro som jag har haft innan. Jag blev inte alls nöjd med resultatet. Jag trodde att det skulle vara samma men det var det inte. =(

Annons