Grodor,Salamander Vs. Krabbor, Kräftor!

#1 - 26 september 2005 05:59
undrar om man kan hålla salamandrar (tror jag faktiskt man kan med tanke på att dom är större) och grodor tillsammans (grodorna ligger ju värst till om dom skulle tycka det var kul med ett bråk, kom gärna med en groda som ni skulle tro passa helst billig också!) med krabbor (funderar på rödkrabba som är billig eller behöva ringa runt osv efter en rio krabba) och kräftor (såklart modell small 4-5 cm)

tacksam för alla åsikter.
#2 - 28 september 2005 21:38
På Globfish har dom gula klogrodor med krabbor vet inte hur ofta dom får fylla på med grodor :-(
#3 - 2 oktober 2005 14:00
salamandrar och grodor funkar har ja själv haft.
klockgrodor (bomina orientalis) och japansk gukbukssalamander(cynops ensicauda ensicauda)
Tobbe
#4 - 16 oktober 2005 10:07
Krabbor och kräftor går inte bra ihop med varken grodor eller salamandrar. Risken för skador och uppätna djur är stor.

Grodor och salamandrar kan gå ihop men själv skulle jag aldrig riskera mina djurs hälsa på det viset. Dvärggrodan riskerar att mista armar o ben till salamandern, och klogrodor kan lätt skada salamandrar.

Satsa på flera kar istället, eller bestäm dig för en sort.
#5 - 16 oktober 2005 10:22
[QUOTE=lottiz]Krabbor och kräftor går inte bra ihop med varken grodor eller salamandrar. Risken för skador och uppätna djur är stor.[/quote]Det är nog rätt säkert att krabbor/kräftor skadar grodor/salamandrar.
Grodor och salamandrar kan gå ihop men själv skulle jag aldrig riskera mina djurs hälsa på det viset.
Håller helt med lottiz här.

Annons