grodor & Kampfisk?

#1 - 16 januari 2004 22:08
Ska ha ett litet akvarium på 30L med en Kampfisk hane + ev. någon annan fisk. Såg idag i en djuraffär att det fanns grodor som simmade runt på botten tillsammans med en Kampfisk-familj.. Skulle detta funka hemma oxå? ..det kanske bara var ett temporärt boende för Kampfiskarna?

Någon som vet vart man hittar info om grodor? Försökte söka här på Zoopet.com, men eftersom jag inte vet några latinska namn,så gick det inget vidare.

Tacksam för hjälp![:-92]
#2 - 16 januari 2004 22:11
Inga som helst problem, jag har en kamp hane och hona tillsammans med 3 dvärg klogrodor.
Det funkar jätte bra. De bryr sig inte om varandra alls.

[:-5] Mvh Jesper
#3 - 16 januari 2004 22:50
Det låter ju bra..[:-88]
Vad har grodorna för latinska namn?
#4 - 17 januari 2004 12:50
Ursprungligen skickat av ia2004

Ska ha ett litet akvarium på 30L med en Kampfisk hane + ev. någon annan fisk. Såg idag i en djuraffär att det fanns grodor som simmade runt på botten tillsammans med en Kampfisk-familj.. Skulle detta funka hemma oxå? ..det kanske bara var ett temporärt boende för Kampfiskarna?

Någon som vet vart man hittar info om grodor? Försökte söka här på Zoopet.com, men eftersom jag inte vet några latinska namn,så gick det inget vidare.

Tacksam för hjälp![:-92]

Ifall det nu är dvärklogrodor ska det inte vara några problem! :)
MEN, om det är den vanliga klogrodan (slät i huden gentemot dvärgvarianten som har "knottrig" hud), som ofta säljs i albinovariant bör du ha ett större kar då jag av egen erfarenhet av dessa vet att de är väldigt glupska!
#5 - 17 januari 2004 12:53
kommer inte ihåg latinska namnet för dvärgklogroda, men vanlig klogroda heter xenopus laevis på latin

//jenny
#6 - 17 januari 2004 13:38
hade det i mitt första
de brydde sig inte om varandra
om det nu är samma slags groda
#7 - 17 januari 2004 13:54
Min kompis kampfiskhane dödade två dvärgklogrodor =(
#8 - 17 januari 2004 17:53
ojdå...då kanske jag ändå borde ta och fundera på det lite innan jag tar in en groda i akvariet. Nåja,jag har ju all tid i världen att fundera på det hela...kan ju börja med en Kamp-hane och sedan avancera när jag lärt mig känna honom ordentligt.

#9 - 24 januari 2004 21:29
Men vill inte dvärgklogrodor ha tillgång till land?
Fast då kanske du kan köpa näckros..

Annons