Grodmunsmal (chaca chaca)

#1 - 30 augusti 2006 06:13
Tjenare! har införskaffat denna sälsynt urfula art och undrar om det finns någon annan på forumet som erfarenhet utav den?. Tips och råd tas imot med glädje! tjiptjipp
#2 - 30 augusti 2006 06:39
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=343 Lite info om du inte redan läst det. :) Var på G att införskaffa en grodmunnsmal en gång, men jag hade inte plats för den då.. :( Men de är coola.. och superfula :D

//Camilla
#3 - 30 augusti 2006 07:14
Klart man ska tjacka Chaca.
Hur coola som helst. Det är riktigt intressant att se hur evolutionen frambringat Chaca i Asien och de större kopiorna (fast inte alls närbesläktade) Lophiosilurus/Cephalosilurus i Sydamerika.
I Malbiten 2/2006 finns en artikel om Chaca chaca och C. bankanensis. Tidningen får man om man är medlem i Guardians of Catfish, www.goc.se
#4 - 1 september 2006 05:01
Tackar! är det någon mer som äger arten eller haft den och vill dela med sig av erferenheter. Min vill inte käka, har visserligen bara haft den i tre dar men iallafall. Tjipp Tjipp!
#5 - 1 september 2006 05:12
Det kan - enligt artikeln i Malbiten - vara lite knepigt att få dem att äta annat än levande fisk. Du får vifta med räkor och sånt. När den blivit riktigt hungrig hugger den nog.
Min Brachyplatystoma juruense hungerstrejkade i en månad innan den började äta mat som inte simmade.

Annons