grodmat eller skräp?

#1 - 28 december 2008 00:24
Hej hej!

Har en liten fråga angående mina två klogrodor och vad dom äter? Dom får frysta mygglarver nu men jag undrar om dom äter snäckor? Nu vet jag inte vad just dom snäckorna heter men dom är ca 5mm brun och ser ut som små kanelbullar. Har fått massa såna snäckor i mitt andra akvarium så tänkte kolla om de är nåt mina grodor kan tycka om innan jag slänger dom.

Mvh Carro.
#2 - 28 december 2008 11:36
Jag har också haft ohyresnäckor, aldrig sett grodorna äta dom. Tror inte grodorna lyckas få dom ur deras skal. *gissar*

Men däremot är det ju rätt trevligt med snäckorna, om de håller sig på normal nivå i antal, så det kan du väl ha där i ändå.
#3 - 28 december 2008 21:35
lottiz skrev:
Jag har också haft ohyresnäckor, aldrig sett grodorna äta dom. Tror inte grodorna lyckas få dom ur deras skal. *gissar*

Men däremot är det ju rätt trevligt med snäckorna, om de håller sig på normal nivå i antal, så det kan du väl ha där i ändå.

Just nu är dom inte i samma kar. Men äter dom inte skalet med isf? Dom kan ju få i sig stora fiskar hela har jag hört. Jag har inte dvärggrodor utan vanliga. Dom är inte helt fullvuxna än men dom har försökt nypa en fisk då och då innan dom fick eget kar. Dom är ju så söta när dom sitter i jakt position och hugger efter allt som flyter förbi:)
#4 - 30 december 2008 10:05
Pröva? Farligt lär det inte vara.
#5 - 30 december 2008 16:44
De kan nog provsmaka men spotta ut igen skulle jag tro. precis som med grus.
#6 - 6 januari 2009 01:09
Mobster skrev:
De kan nog provsmaka men spotta ut igen skulle jag tro. precis som med grus.

A jag är så nyfiken så jag måste prova. Blir på onsdag innan dom får vanliga maten

Annons