gravid svärdbärare ligger på sidan

#1 - 17 mars 2006 13:50
nån som har råkat ut för samma sak?
har lagt min hona i en yngelkasse nu, för hon ser ut o spricka när som helst.
men när ja kolla till henne nyss så såg ja att hon låg på sidan uppe vid ytan. är det vanligt? eller e hon sjuk samtidigt?

ja rörde lite på kassen o då piggna hon till lite och simmar som vanligt. men nu är hon uppe vid ytan igen fast hon ligger inte på sidan.
#2 - 17 mars 2006 15:36
ingen som har haft nån gravid ungfödare som kan hjälpa mig? hon ligger inte på sidan nu i och för sig men... nu e hon verkligen tjock
#3 - 17 mars 2006 20:49
[quote=andreassofus]ingen som har haft nån gravid ungfödare som kan hjälpa mig? hon ligger inte på sidan nu i och för sig men... nu e hon verkligen tjock[/quote]
nej men har du växter i den det kan va syre brist..
#4 - 17 mars 2006 21:59
jag trodde att det blev MER syre om man har växter i ett akvarium :)
#5 - 18 mars 2006 09:00
Hoppas för din skull att jag har fel, men i värsta fall är det bukvattensot, vilket ger uppsvullen buk, i slutstadiet fjällresning. De fiskar jag sett som lägger sig på sidan, har alltid varit allvarligt sjuka.
#6 - 18 mars 2006 10:15
jag hade tokfel . hon va inte gravid.. kollade nu i morse på henne.. hon va helt smal då, fast de fanns inga yngel.. men de ligger ganska mycke bajs i yngelkassen så hon hade nog bara förstoppning tror ja. blir dom SÅ stjocka då???
eller har hon fött o hunnit äta upp ynglena innan dom han ner under gallret?
#7 - 18 mars 2006 14:15
inte helt omöjligt hon käkat ynglen
#8 - 18 mars 2006 14:27
men brukar några yngel ramla ner under ?? va tror du om att hon åt för mycke räkmix då? mata lite för mycke dan innan märkte ja

Annons