Gravid guppy hittad död

#1 - 14 februari 2006 09:43
Jag hittade min gravida guppy död i morse. Jag blir så ledsen.... Vet inte vad som händer.

Igår var jag på Akvariemöte. Innan jag åkte dit hällde jag i extra vattenberedning i karet (100 liter kar), ifall jag skulle hitta några fiskar/växter på auktionen.

Vet inte om hon inte tålde den extra skvätten vattenberedning? Eller om det är för att jag i slutet av förra veckan tog bort den extra syrepumpen eller vad det kan vara.

ska snart göra ett vatten test... Skriver mer då..

HJÄLP!!!!
#2 - 14 februari 2006 10:00
Hej,

Har varit med om samma sak för länge sedan och då var det någon som sa att det kan köra ihop sig just vid födseln, det är många yngel som skall ut.. Sedan upplever jag att många av de "vanliga" fiskarna blivit mer och mer känsliga... kanske sönderavlade...

Men ett vattentest ger ju svar på frågan om det är något i miljön som skadat henne... annars har inte jag någon annan förklaring...:(
#3 - 14 februari 2006 10:07
Nä, kan det vara så... Stackars liten... Ja, det kan det nog... :( Lilla söta guppy-gumman!

TEST:
ph: 7,2
dhk: 10
dgh: >21
nitrit: ok
nitrat: 10 eller 25
#4 - 14 februari 2006 10:48
dom ovanstående redan har sagt. så ofta dykar honorna under när födseln kommer, pga stress, pga trånghet u name it, guppys är numera en rätt sönderavlad art och då uppstår dylika problem.
#5 - 14 februari 2006 10:49
Okej!! Då vet jag! Kanske inte mitt fel då...?

TACK!!

Annons