Gravid guppy?

#1 - 9 april 2007 12:47
Hej.Tror att min hona är gravid,superrund men kan man se på den om så är fallet?Har läst att den blir svart där bak stämmer det? För alla guppyhonor som jag har är svarta vid analen.Och när skall jag flytta henne till ett yngelkasse,hur länge kan hon vara där utan att bli stressad?Har ett yngelakvarium som läggs ner i det befintliga akvariet.
#2 - 9 april 2007 13:27
Har du gott om växter eller framför allt växter som når ytan eller flytväxter.

Matar dina guppys bra och inte har några andra glupska fiskar med munnar i storlek för guppyyngel.

Så skulle jag inte stoppa honan i en yngelkasse. Ju mindre man bråkar med sina dräktiga honor, ju bättre mår de.

Där brukar bli många, många överlevande guppyyngel även med naturmetoden.

MVH/Anita
#3 - 13 april 2007 07:32
Hurra

:) Hej inatt fick min hona ca 15 yngel.Har dom i en yngelkasse hur ofta ska dom små ha mat?,och när kan man stoppa ner dom i det stora akvariet?Jag har kardinaltetror,mussepigg platy,glödbandstetror,albinomalar,och 2 rödfenade hajar samt acistrusmalar.:)
#4 - 13 april 2007 07:38
hmm tror att du skulle kunna stoppa i dom när dom är 2 cm ellr nått sånt! jag har alla mina yngel i ett separat litet akvarie som är mitt "yngel akvarium" jag har hört att dom växer snabbare desto störra utrymme dom får! :) grattis till ynglena förrästen!" mina två guppisar fick sammanlagt 12 i förgår! :D hoppas det går bra och du ska nog inte mata dom alltför mycket för dom kan ju bli lätt små bollar! :p
#5 - 13 april 2007 08:02
Hej och tack för informationen.Hoppas att några överlever iallafall det är mina första yngel,är nybörjare på det här men ack så roligt.Ha en skön försommar helg:)

Annons