Gravid guppy

#1 - 4 maj 2010 19:48
hej, köpte en höggravid guppy för ett tag sedan. Hon var verkligen riktigt fet, hon föder vilken dag som helst sa dom i affären. Jag har sedan haft henne i ett flytande yngelkar i akvariet i snart två och en halv vecka och inget händer! Hon ser fortfarande ut som hon ska explodera. Hon verkar trivas allmänt annars, verkar inte stressad el så. Vad är strulet, tror ni? :confused:
#2 - 4 maj 2010 19:58
hon kanske inte är gravid----kanske bara är tjock.....

.
#3 - 4 maj 2010 20:04
Tror med på det kensa sa, troligen så för mycket matad. Sen så kan guppyhonor bli lite stressade av att vara i en yngelbox så jag hade släppt ut henne igen :).
#4 - 4 maj 2010 20:18
Välkommen till zoopet föresten :).
#5 - 4 maj 2010 22:57
worst case scenario är väl att du får ynglen uppätna fast det brukar gå ganska fort att ordna nya. Mitt råd är också att släppa ut henne igen :)
#6 - 5 maj 2010 20:03
chrillen skrev:
hej, köpte en höggravid guppy för ett tag sedan. Hon var verkligen riktigt fet, hon föder vilken dag som helst sa dom i affären. Jag har sedan haft henne i ett flytande yngelkar i akvariet i snart två och en halv vecka och inget händer! Hon ser fortfarande ut som hon ska explodera. Hon verkar trivas allmänt annars, verkar inte stressad el så. Vad är strulet, tror ni? :confused:

Kan ju kanske vara så att hon inte föder för att hon är i yngelkassen...vet inte om fiskar fungerar så...om du släpper ut henne, så kanske hon föder.. =)
#7 - 6 maj 2010 19:09
hallå, guppydamen är ute i det fria sedan några dagar nu! Hon är nog helt enkelt bara ovanligt tjock! Tack för svar!
#8 - 6 maj 2010 19:15
chrillen skrev:
hallå, guppydamen är ute i det fria sedan några dagar nu! Hon är nog helt enkelt bara ovanligt tjock! Tack för svar!

Låt hon vänja sig vid akvariet och sen när hon känner sig hemma så kanske hon ploppar ut lite yngel :).

Lycka till :).

Annons