Grattis till Sonja och petnym för vinst i fototävlingen

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 15 november 2005 13:33
[color=black][font=Arial]Så är då den nionde och därmed årets sista omgång av fototävlingen avgjord och det var som vanlig jämnt i toppen.[/font][/color][color=black]
[/color]
[color=black][font=Arial]Resultatet blev som följer[/font][/color]
[font=Arial]1/ 7.92 Sonja – Boraras brigittae[/font]
[font=Arial]2/ 7.78 Micke – Hästnos[/font]
[font=Arial]3/ 7.72 Azur – Åttabandad barb[/font]
[font=Arial][color=black]4/ 7.64 [/color]Erland – Guldsömciklid[/font]
[font=Arial]5/ 7.28 Petnym – Fingerfärdig[/font]
[font=Arial][color=black]6/ 7.23 Doctor [/color]– Placidochromis electra[/font]
[font=Arial]7/ 6.97 Muppins – Saltvatten[/font]
[font=Arial]8/ 6.53 Cobra - Drakfisk[/font]
[font=Arial]9/ 6.44 Maria-Sjöjungfru – Patrik Sugpropp[/font]
[font=Arial]10/ 6.35 Mayweed – Lamprologus stappersi tittar fram[/font]
[font=Arial]11/ 6.13 drd – Sympysodon sp. ”Pigeon blood red”[/font]
[font=Arial]12/ 6.00 Ray – L95”[/font]

[font=Arial]Vi gratulerar vinnaren Sonja och övriga deltagare.[/font]
[color=black][font=Arial]Man kan nu också gå in och göra kommentarer om de olika fotona.
[/font][/color][color=black][font=Arial]Totalt kom det in 475 röster och det var 44personer som röstade.

Vi har också en topplista för årets fotograf och denne kommer vid årets slut att tilldelas ett pris för sin prestation.
Vinnaren i varje omgång får 12 poäng och sedan i sjunkande skala ner till 1 poäng för tolvan.[/font][/color]
[color=black][font=Arial]Denna tävling är nu avslutad och vi gratulerar petnym till titeln ”Årets Fotograf” - priserna kommer att delas ut senare vid ett högtidligt tillfälle.
[/font][/color]
[color=black][font=Arial]Slutställning 2005[/font][/color][color=black]
[font=Arial]1/ petnym 12+11+12+4+12+9+11+11+8 = 90
2/ Micke 11+9+5+10+10+8+10+9+11 = 83
3/ muppins 6+10+11+6+7+5+7+12+6 = 70
4/ erland 8+10+7+2+12+12+7 +9 = 67
5/ Azur 9+12+9+11+9 +10= 60
6/ [/font][/color][font=Arial]Sonja 12+11+11+6+6+12 = 58[/font]
[font=Arial][color=black]7/ Doctor 10+4+8+10+2+10 +7 = 51
8/ Maria Sjöjungfru 8+8+9+1+8+8 +4= 46
9/ ray 7+7+3+6+3+10+4 +1 = 41
10/ Elinor 2+3+3+7+5 = 20
11/ NE 5+8= 13
12/ Micke A 5+5+1 = 11
12[/color]/ Zone 2+5+4 = 11[/font]
[font=Arial][color=black]14/ [/color]kaj.p. 4+5= 10[/font]
[font=Arial][color=black]14/ PsyM 1+2+1+2+4 = 10
16[/color]/ Cobra 4+5 = 9[/font]
[font=Arial][color=black]17/ Destination 7
18/ Oresare 6
18/ Ozmo 6
18[/color]/ Lenmar 1+5 = 6[/font]
[font=Arial][color=black]21/ rolfw 4
21/ Liston 4
21/ Tricella 4
21/ [/color]drd 2 +2 = 4[/font]
[font=Arial]25/ Mayweed 3[/font]
[font=Arial][color=black]25/ Tant Nancy 3
25/ [/color]MagicFingers 3[/font]
[color=black][font=Arial]28/ Maya 2
29/ Annika 1[/font][/color]
[font=Arial]29/ Johan 73 1[/font]
[font=Arial]29/ Rent vatten 1[/font]
[font=Arial]29/ C.Ciklid 1[/font]

[color=black][font=Arial]Vi har också haft en tävling för de som röstar - vinsten är en 150/160 cm lång [/font][color=#22229c][font=Arial]Back to Nature Woodrock-bakgrund[/font][/color][font=Arial]. Också vinnaren i denna tävling kommer att dras vid ett högtidligt tillfälle framöver.
Regler:
Alla som i en tävlingsomgång sätter "betyg" på SAMTLIGA 12 fotona får en lott. Störst chans att vinna har då självklart de som har många lotter.
I denna omgång röstade dessa på samtliga foton[/font][/color]
[color=black][font=Arial]Neptun, Marie J, FI, Fred Fish, oveb, join4t, Bosse.J, Rambo, Kaj.p, gladhertha, fluander, kpandersson, Zone, Nitra98, rent vatten, Psym, Annika, gjordavljus, smurfmats, lunden, elinor, Guy Palm, Magicfingers, Lenmar, Justme, Tant Nancy, Sven-Olof, rolfw, Sussiegross[/font][/color]

[color=black][font=Arial]Dessa har "erövrat" lotter till den stora lottdragningen som kommer att ske vid ett högtidligt tillfälle framöver:
9 lotter - Marie J, FI[/font][/color]
[color=black][font=Arial]8 lotter –Join4t, Neptun[/font][/color]
[color=black][font=Arial]7 lotter – Justme, Lunden, Guy Palm, Kaj.p, Fred Fish[/font][/color]
[color=black][font=Arial]6 lotter - C.Ciklid, Morellen, oveb, Bosse J, Fluander, Annika, Rambo[/font][/color]
[color=black][font=Arial]5 .lotter - Cobra, Daniel 60, Mayweed, MagicFingers[/font][/color]
[color=black][font=Arial]4 lotter – Aqua J, Mattias Andersson,. Smurfmats, PsyM, gladhertha, Zone, NE
3 lotter - Carmahan, Oresare, Destination, Heeke, Linda_A, Lenmar, Elinor, Sussiegross rent vatten, kp andersson, Nitra98[/font][/color]
[color=black][font=Arial]2 lotter - Klara, Lenita, Måns, Pleaze, Serengeti, Stenborg, Johan 73, Joacim, Maria-Sjöjungfru, [/font][/color]
[color=black][font=Arial]1 lott – Aliback, Erikthur, Erland, Hasse H, Mao, Mckvinnan, Mohlin, Ray, SimonB, Sonja, Torstensson, smulf, slitebo, doctor, drakulla, Dalkarl, Joachim1, dl_4711, ghost, Azur, MantaCOre, gjordavljus, Tant Nancy, Sven-Olof, rolfw[/font][/color]
#2 - 15 november 2005 13:53
Grattis Sonja för månades vinnare!

Ännu mer grattis till petnym för titeln "Årets fotograf!
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 15 november 2005 14:04
Till finalomröstningen om årets foto har dessa kvalificerat sig

Petnym med 4 foton - "Morgon i räklandet", "Rödmunstetra", "Hidden Dragon", "Långnäsad hökfisk"
Azur med 2 foton - "Vitkindad goby", "Sven Bertil och Iris på promenad"
Sonja med 2 foton - "Jaktens tjusning", "Boraras brigittae"
Erland med 2 foton - "Eldbuk", "Guldsöm med yngel"
Muppins med 1 foto - "Diskushona med 3 romkorn"
Micke med 1 foto - "Hästnos"

Det är alltså dessa 12 foton som kommer att göra upp om titeln "Årets foto"
#4 - 15 november 2005 14:31
[size=4][color=darkred]:) Grattis Sonja till vinsten och för det vackra fotot. Grattis även till Petnym för din hedersvärda utmärkelse.[/color][/size]
admin
Christian Alfredsson
#5 - 15 november 2005 14:38
Riktigt stort grattis till alla. Det har varit en fantasisk fototävling så här långt.
#6 - 15 november 2005 15:29
Grattis till er alla. Det är ett sant nöje att titta på era vackra bilder!
#7 - 15 november 2005 17:10
Ett stort grattis till Sonja och Petnym !
#8 - 15 november 2005 17:54
[font=Arial]3 lotter - Carmahan, [color=red]NE[/color], Oresare, Destination, , Heeke, , Linda_A, Lenmar, Elinor, Sussiegross rent vatten, kp andersson, Nitra98
[color=black]2 lotter - Klara, Lenita, Måns, Pleaze, Serengeti, Stenborg, Johan 73, Joacim, Maria-Sjöjungfru, [/color][/font]
[color=black][font=Arial]1 lott – Aliback, Erikthur, Erland, Hasse H, Mao, Mckvinnan, Mohlin, Ray, SimonB, Sonja, Torstensson, smulf, slitebo, doctor, drakulla, Dalkarl, Joachim1, [color=red]NE[/color], dl_4711, ghost, Azur, MantaCOre, gjordavljus, Tant Nancy, Sven-Olof, rolfw[/font][/color]

Det har nog blivit lite miss här, jag är med på 2 ställen.

/Niklas
#9 - 15 november 2005 18:04
Ett stort grattis till Sonja och Petnym![:-76]
#10 - 15 november 2005 18:07
grattis till er båda!

jättefina bilder har det varit genom tävlingen!
#11 - 15 november 2005 18:15
Stort grattis till "Årets fotograf" petnym och grattis Sonja till etapp-segern. Det är både roligt och knepigt att rösta på alla superfina foton.
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 16 november 2005 07:29
[QUOTE=NE]
[font=Arial]3 lotter - Carmahan, [color=red]NE[/color], Oresare, Destination, , Heeke, , Linda_A, Lenmar, Elinor, Sussiegross rent vatten, kp andersson, Nitra98
[color=black]2 lotter - Klara, Lenita, Måns, Pleaze, Serengeti, Stenborg, Johan 73, Joacim, Maria-Sjöjungfru, [/color][/font]
[color=black][font=Arial]1 lott – Aliback, Erikthur, Erland, Hasse H, Mao, Mckvinnan, Mohlin, Ray, SimonB, Sonja, Torstensson, smulf, slitebo, doctor, drakulla, Dalkarl, Joachim1, [color=red]NE[/color], dl_4711, ghost, Azur, MantaCOre, gjordavljus, Tant Nancy, Sven-Olof, rolfw[/font][/color]

Det har nog blivit lite miss här, jag är med på 2 ställen.

/Niklas[/QUOTE]
Tack för påpekandet - skall vara tillrätta nu.

Väldigt få som har kommenterat fotona denna gång och det är ju lite tråkigt.
#13 - 16 november 2005 07:32
Tack för gratulationerna... :-)

Känns fint att tagit hem den sammanlagda vinsten och titeln "Årets Fotograf" efter allt arbete man lagt ned på att få ihop bra och annorlunda bilder till månadstävlingarna i nio månaders tid.

Skall bli spännande att se hur finalen utvecklar sig. Det är ett fantastiskt fin uppsättning bilder som tävlar där...
#14 - 16 november 2005 14:39
Grattis!

Visst har väl kvaliteten höjts på bilderna nu under resans gång? Tror alla har utvecklats. Sista omgången här var det ju otroligt bra klass på bilderna. Men är vi bara 44 som röstar? Trodde att alla goldmedlemmar röstade.
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 16 november 2005 15:35
[QUOTE=doctor]Grattis!

Visst har väl kvaliteten höjts på bilderna nu under resans gång? Tror alla har utvecklats. Sista omgången här var det ju otroligt bra klass på bilderna. Men är vi bara 44 som röstar? Trodde att alla goldmedlemmar röstade.[/QUOTE]
Nej, tyvärr är det bara 10% som röstar. Vi kommer dock att gå ut med en speciell mail till alla goldisar i finalomröstningen och vi kommer att ha flera vinster i den tävlingen. Hoppas att det kommer att ge resultat.
#16 - 16 november 2005 16:57
än så länge så har inte finalomröstningen lagts ut eller har jag missat det?
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 16 november 2005 17:13
[QUOTE=smurfmats]än så länge så har inte finalomröstningen lagts ut eller har jag missat det?[/QUOTE]
Nej den har inte körts igång än.
#18 - 18 november 2005 14:58
Tack för gratulationerna. Att den lilla firren klådde upp alla stooora med mer färg var rätt oväntat för mig :).
#19 - 19 november 2005 22:52
Grymt foto Sonja, små fiskar är ju nästan omöjliga att fota så det där var verkligen en riktig fullträff som jag ser det. Du är en mycket värdig vinnare! Grattis! :)

Och på frågan om kvaliteten har höjts som doctor skrev. Själv har jag inte tordas ställa upp så jag får väl anses som opartisk här, behöver inte kamma någon medhårs eller så och jag tycker kvaliten har höjts något enormt under året. Speciellt toppskiktet har utvecklats rejält tycker jag men även de som inte har hunnit skrapa ihop så mycket poäng har utvecklats, det finns knappt några dåliga foton med längre, så tyckte jag inte det var i början. Och det är hård konkurrens i toppen, nu i sista tävlingen tror jag att jag delade ut fyra eller fem 9or. Det säger en hel del. :)

Annons