Grattis till Gissa Fisken-vinnaren

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 30 september 2005 17:30
Vi grattar denna månads Gissa Fisken-vinnare Enio och önskar samtidigt alla lycka till i nästa månads Gissa Fisken-tävling.

12 stycken hade rätt svar denna gång men jag kan nog garantera att det blir färre nästa gång:p .
Utan att säga för mycket kan jag i alla säga att det rör sig om en "detalj" på en fisk på ett foto som finns någonstans här på Zoopet (är ju bara fem-sex tusen att välja på:eek: ). Detaljen ifråga är i naturlig storlek ca. 25-30 mm hög.
#2 - 30 september 2005 18:25
Grattis till vinsten! Är full av beundran! Kunde själv inte fatta vilken fisk det var även om jag kikade igenom Zoopet 20 000 gånger.
#3 - 30 september 2005 23:56
Grattis till vinnaren!
Jag hitta inte vad det var för art så min fråga är;
Vilken fisk var det?
#4 - 12 oktober 2005 20:25
[QUOTE=Kjell Fohrman]
Utan att säga för mycket kan jag i alla säga att det rör sig om en "detalj" på en fisk på ett foto som finns någonstans här på Zoopet (är ju bara fem-sex tusen att välja på:eek: ). Detaljen ifråga är i naturlig storlek ca. 25-30 mm hög.[/QUOTE]

Är du säker på att du lagt bilden på ett ställe där man som vanlig Guld-medlem kan hitta den?? :eek:
Har nu kollat ALLA bilder jag hittar och visst finns det bilder som är nära, men inte exakt! Visst e det kul när det e lite svårare, fast nu e det nog fasen så en annan går bet... [xx(]

Fast det e ju bara den 12:e, länge kvar av månaden!! :D
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 12 oktober 2005 21:40
Jodå - bilden finns. Dock kan jag väl säga att det är synnerligen glest med svar i denna omgång:confused: - för att inte tala om hur många rätta svar som inkommit:eek:

Jag skulle nog vilja påstå att de/den som knäcker nöten i denna omgång har utomordentliga stora chanser att vinna.

Jag hitta inte vad det var för art så min fråga är;

Vilken fisk var det?

Svaret anges alltid på "Vinnare" (denna gång var det Parambassis ranga)

För övrigt så har inte enio hört av sig om vilken vinst som önskas
#6 - 12 oktober 2005 22:11
Vi grattar denna månads Gissa Fisken-vinnare Enio och önskar samtidigt alla lycka till i nästa månads Gissa Fisken-tävling.

tack tack

För övrigt så har inte enio hört av sig om vilken vinst som önskas

Har haft fullt upp men boken om malar blir det nog.
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 13 oktober 2005 07:00
Har haft fullt upp men boken om malar blir det nog.

OK - men just den är slut (är beställd så den kommer nog snart)
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 26 oktober 2005 07:08
Det är väldigt få som mailat in svar om Gissa Fisken denna månad - gnugga geniknölarna rejält så har du stor chans att vinna.
#9 - 26 oktober 2005 10:02
Efter att ha lagt ner runt en 30 timmar på letande i Zoopets stora fotoarkiv och i Goldmedlemmarnas fotoarkiv har jag i stort sett gett upp. Har både klickat manuellt igenom varenda bild och även kört Bildvisning, helt utan resultat.

Visst kan jag ha missat, men frågan e då om bilden Kjell lagt ut e i samma storlek som orginalet? Alltså om den bara e utklippt ur en bild, eller om storleken e ändrad..

Men att försöka hitta en så pass liten och vad jag tror vanlig detalj på en fisk så liknar tävlingen ungeför den Ola och Apan hade på TV: "Gissa Bajset".. ;)

Men månaden e inte slut ännu, räkna med en gissning från mig iaf... :)
#10 - 26 oktober 2005 10:58
Jag har skickat in en gissning och jag tror att jag hittat rätt!
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 26 oktober 2005 11:06
[QUOTE=Torstensson]men frågan e då om bilden Kjell lagt ut e i samma storlek som orginalet? Alltså om den bara e utklippt ur en bild, eller om storleken e ändrad..[/QUOTE] Nej, ja, ja

Som jag skrev ovan
Utan att säga för mycket kan jag i alla säga att det rör sig om en "detalj" på en fisk på ett foto som finns någonstans här på Zoopet. Detaljen ifråga är i naturlig storlek ca. 25-30 mm hög.
#12 - 26 oktober 2005 11:35
[font=Comic Sans MS][color=red][size=3]YES YES YES YES!!!![/size] Hittat den [size=1](hoppas jag)[/size] ;)[/color][/font]
#13 - 26 oktober 2005 13:50
Spontant känner jag att man surfar alldeles för mycket på zoopet om man faktiskt hittar den rackarns fisken...;) (Själv har jag letat halvt ihjäl mig utan att komma upp med ett enda förslag...[:-118] )
#14 - 27 oktober 2005 06:33
[font=Comic Sans MS][color=red]När jag "gnuggat geniknölarna" som Kjell skrev så tog det bara ca 5 minuter att hitta rätt [size=1](hoppas jag)[/size] :D och det kan ju inte vara för mycket zoopetsurfande ;)[/color][/font]
#15 - 27 oktober 2005 12:54
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][font=Comic Sans MS][color=red]När jag "gnuggat geniknölarna" som Kjell skrev så tog det bara ca 5 minuter att hitta rätt [size=1](hoppas jag)[/size] :D och det kan ju inte vara för mycket zoopetsurfande ;)[/color][/font][/QUOTE]

Äsch, jag är bara avundsjuk! :D Men grattis till dig, hoppas du har rätt fisk då! :)
#16 - 27 oktober 2005 13:38
[QUOTE=Nitra9]Äsch, jag är bara avundsjuk! :D Men grattis till dig, hoppas du har rätt fisk då! :)[/QUOTE]

[font=Comic Sans MS][color=red]Jag har inte vunnit än, och det finns ju fortfarande möjlighet att hitta rätt :D[/color][/font]
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 31 oktober 2005 11:29
Grattis Annika till Gissa Fisken-vinsten

Så var då denna omgångs tävling avslutad - den visade sig vara rejält svår eftersom bara 4 st hade angivit rätt svar.

Var man lite klurig och kunde räkna ut att fotot visade ett fjäll - detta kombinerat med den info jag angav ovan att detaljen ifråga var 25-30 mm hög - så var det kanske inte så svårt eftersom det inte finns så många "akvariefiskar" som har så stora fjäll.
Fotot - varifrån fjället plockades finns med i Aquarama-artikeln.

De 4 som klarade av uppgiften var
Lenmar
Maria-Sjöjungfru
Neptun
och så Annika som hade turen att dras som vinnare - grattis.

Ett nytt foto för nästa tävling kommer att läggas in under dagens lopp.
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 31 oktober 2005 11:41
OK - Alexander skickade också in rätt svar - men det kom in efter att jag skrev ovanstående inlägg så det var tyvärr väl sent.
#19 - 31 oktober 2005 12:26
JIPPI!!! [:-59]

Det var en ganska så klurig omgång.

/Annika
#20 - 31 oktober 2005 12:46
[font=Comic Sans MS][color=red]Grattis Annika!!! [/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=red]Ja, klurigt var det men kuligt oxå ;) *otroligt nöjd att jag hittat rätt*[/color][/font]
#21 - 31 oktober 2005 13:30
Tack!

Ja, det är kul när det är lite klurigare än vanligt.
#22 - 31 oktober 2005 15:18
Grattis till vinsten. Själv orkade jag inte denna gång leta igenom alla fiskfoton.
#23 - 31 oktober 2005 18:14
Det va fasen va fort Kjell stängde den tävlingen!! :D
Hade hoppats på att hinna med en sista koll ikväll....

Grattis till vinsten Annika!
#24 - 1 november 2005 22:41
[QUOTE=Kjell Fohrman]OK - Alexander skickade också in rätt svar - men det kom in efter att jag skrev ovanstående inlägg så det var tyvärr väl sent.[/QUOTE]

Hehe....försökte mygla lite:o
Grattis iallafall till Annika!
Kjell Fohrman
Administrator
#25 - 2 november 2005 08:27
[QUOTE=Torstensson]Det va fasen va fort Kjell stängde den tävlingen!! :D
Hade hoppats på att hinna med en sista koll ikväll....[/QUOTE]
Vi stänger det alltid på morgonen på månadens sista dag för att ha tid att kolla igenom rösterna och dra en vinnare.
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 7 november 2005 19:36
Det verkar vara lite lättare denna gång - sjutton också får skärpa mig till nästa gång:p
#27 - 7 november 2005 20:12
tror jag har rätt! ser nästan exakt lika ut! :p
#28 - 7 november 2005 21:30
Jag har hittat den! Det var betydligt enklare denna gång.
#29 - 7 november 2005 21:47
tyckte också det var lite enkelt om man säger så.

Annons