Grattis Malmö! Men vi i Stockholm får vänta :(

#1 - 14 oktober 2004 23:47
Hejsan Alla!

Efter ett besök på Hornbach (i Göteborg) i somras så blev jag imponerad av deras sortiment på rötter/stenar mm. och det till mycket vettiga priser... I allmänhet verkar Göteborg vara det bästa stället att bo på för en akvarist.

Häromkvällen "slängde" jag iväg ett mejl till Hornabach med frågan om det fanns planer på ett varuhus i mina trakter (Stockholm), det eftersom jag tycker att "akvariemarknaden" här uppe skulle må bra av lite fräsch konkurrens.

Svaret jag fick var att ett varuhus ska öppna i Malmötrakten i vår och att det även letas tomtmark i Stockholmstrakten, men att vi i Stockholm får vänta litegrann.

<font size="1">P.S. Jag har aldrig, och kommer förmodligen aldrig, att jobba på ett företag i akvariebranschen. (Om Kjell, eller någon annan undrar!)</font id="size1">
#2 - 15 oktober 2004 03:52
Tack för tipset!

Aldrig hört talas om stället men eftersom jag åker ner till Göteborg nu på lördag så måste jag givetvis kolla in vad det är för ställe.
PatrikMalmo
#3 - 15 oktober 2004 04:24
Okiedokie, då blir det en butik till härnere då!! ;) Malmö Akvarieförening gör en västkustresa inom snar framtid, och då ska vi kila inom Hornbach i Gbg. Har inte sett butiken nere i Tyskland i vart fall så jag har inte pejl på den. Bor man i södra Sverige så ska man ju inte glömma bort att det är nära till både Danmark och kontinenten. ;)

Hilsen!!
#4 - 15 oktober 2004 07:03
Jag brukar handla en del på Hornbach, både akvariegrejjer och annat.. Billiga och bra service faktiskt... Akvariebranschen är ju ganska tysk och det är Hornbach oxå..

Det dom är billigast på är nog en del dekorationsmtrl samt mat och andra kemiska produkter.. Växter och fiskar kan dom inte konkurrera med andra affärer i GBG..
#5 - 15 oktober 2004 16:16
Robot
Växter och fiskar kan dom inte konkurrera med andra affärer i GBG..

Du har rätt, men det är ju fördelaktigt att spara lite på "hardware" för då blir det ju mer över till det man egentligen bryr sig om
([:-166][:-45])...
#6 - 12 april 2005 19:22
Hornbach i Malmö!..Yippie?

Imorgon öppnar hornbach i Malmö. Har aldrig varit i gbg affären så ska bli spännande och se vad de har att erbjuda.
#7 - 12 april 2005 21:03
[QUOTE=micke eklund]Tack för tipset!

Aldrig hört talas om stället men eftersom jag åker ner till Göteborg nu på lördag så måste jag givetvis kolla in vad det är för ställe.[/QUOTE]

Ta istället Herkules o Trop Ger dig garanterat mer.
#8 - 12 april 2005 21:08
[QUOTE=PatrikMalmo]Okiedokie, då blir det en butik till härnere då!! ;) Malmö Akvarieförening gör en västkustresa inom snar framtid, och då ska vi kila inom Hornbach i Gbg. Har inte sett butiken nere i Tyskland i vart fall så jag har inte pejl på den. Bor man i södra Sverige så ska man ju inte glömma bort att det är nära till både Danmark och kontinenten. ;)

Hilsen!![/QUOTE]

Patrik vi besökte faktiskt Hornbach på Maf´s norrlandstur förra året.:D Hade du hängt på då så hade haft en hint.;)
#9 - 12 april 2005 22:58
om du använder sök funktionen Sammy så hittar du en tråd till om hornbach och där står det mer specifikt när det kommer till stockholm.
#10 - 13 april 2005 05:35
Ja, det ska ha haft öppet i trekvart nu... Ligger i närheten av mig, kanske skulle cykla ut där och kolla...? :)
#11 - 13 april 2005 06:44
Var i Malmö? Tittade på deras hemsida och där stod det inget.
#12 - 13 april 2005 08:37
Vassvägen 10 (avfart Sunnanå trafikplats på E6:an, väg 11)
232 91 Arlöv. Tel. 040 - 53 93 00
Öppettider: Mån-Fre 07:00-20:00
Lör-Sön 09:00-18:00

Allt saxat från deras reklamblad. Har tydligen över 500 fiskarter... :)
#13 - 13 april 2005 10:29
[font=Comic Sans MS][color=blue]Då Hornbach öppnade idag så måste ja ju köra dit o spana läget.:cool: [/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=blue]Återkommer med rapport om urval o utbud senare :p [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue][/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]//Matte[/color][/font]
#14 - 13 april 2005 11:48
Nu kom jag på är det inte den vibrerande familjen på tv? Tycker reklamen är såååå töntig. Visste inte att de hade akvarium saker också.
#15 - 13 april 2005 15:25
500 fiskarter tror jag inte på, fiskutbudet var dåligt men till min glädje fanns ganska bra med "standard"tillbehör och JBL's tester.
#16 - 13 april 2005 18:12
Kan ju säga att jag blev ohyggligt besviken över akvariedelen på Hornbach i malmö [:(!] :( !!!

Kanske är för det är nystartat men iaf.....priserna och utbudet var snudd på skandal.
Fan visst var det billiga helglaskar men hur roligt är det då ????

Knappt några fiskar alls.

Nä tack jag håller mig med Akvarietjänst och Bl Diskus när jag ska ha nåt här nere.

// Matte
#17 - 13 april 2005 19:01
hur var priserna?..
ge några exempel...
#18 - 13 april 2005 19:06
Var ligger Bl Diskus?
#19 - 13 april 2005 19:20
#20 - 13 april 2005 20:22
Åhå... fast då är Hornbach bra bättre, då det ligger i Malmö och inte 10 mil härifrån.
#21 - 13 april 2005 20:52
[QUOTE=MagicFingers]hur var priserna?..
ge några exempel...[/QUOTE]

Ett ex.....på Hornbach Eheim 2252 1500:- !!!!!!!!:rolleyes:
På akvarietjänst 890:- !!:o

1 liter tetra diskus 230:- på hb och 190 på lokale handlaren :)

Det som var bra pris på var väl akvarierna då i helglas.

Storpack artemia som jag var på jakt efter typ 1 kilo frusen hade dom inte alls.
Fiskarna som var där var typ lite guldfiskar och några malawisar.

Får hoppas att dom tar in lite bredare utbud av fisk och lite sjyssta malar o diskus i framtiden !
#22 - 13 april 2005 20:53
[QUOTE=nilssonnet]Åhå... fast då är Hornbach bra bättre, då det ligger i Malmö och inte 10 mil härifrån.[/QUOTE]

Nä det var det inte kan jag meddela ;) !!
Inte jämfört med Bengts grejer och kunnande.
Dessutom är det 6 mil till hgb från malmö o inte 10 mil.

// Matte
#23 - 14 april 2005 06:54
Det var ju synd tänkte att mannen kunde titta på bygg/maskiner och jag på fiskar/växter men var det inget speciellt så behöver man inte åka dit.
#24 - 14 april 2005 15:32
[QUOTE=Raven]om du använder sök funktionen Sammy så hittar du en tråd till om hornbach och där står det mer specifikt när det kommer till stockholm.[/QUOTE]

Tack för tipset! men om det var menat som en pik så vill jag upplysa dig (Raven) om att jag startade den här tråden för 6 månader sedan och då fanns det inte så mycket info... Varken här eller hos Hornbach... men det är kul att höra att det händer saker!

Att Hornbach inte kan konkurrera på fisk och växter tycker jag inte spelar någon roll, däremot tycker jag att det är bra om "hårdvarupriserna" sjunker eftersom det leder till att fler har råd att börja med denna underbara hobby vilket i sin tur gynnar alla akvarister och även akvariehandlare.
#25 - 14 april 2005 15:38
[QUOTE=sammy][QUOTE=Raven]om du använder sök funktionen Sammy så hittar du en tråd till om hornbach och där står det mer specifikt när det kommer till stockholm.[/QUOTE]

Tack för tipset! men om det var menat som en pik så vill jag upplysa dig (Raven) om att jag startade den här tråden för 6 månader sedan och då fanns det inte så mycket info... Varken här eller hos Hornbach... men det är kul att höra att det händer saker! [/QUOTE]

ingen pik bara information.
i den tråden finns det en kille som kallar sej Brams och han jobbar på hornbach göteborg och sitter på en del information.
#26 - 14 april 2005 19:05
[QUOTE=drd][QUOTE=MagicFingers]hur var priserna?..
ge några exempel...[/QUOTE]

Ett ex.....på Hornbach Eheim 2252 1500:- !!!!!!!!:rolleyes:
På akvarietjänst 890:- !!:o

1 liter tetra diskus 230:- på hb och 190 på lokale handlaren :)

Det som var bra pris på var väl akvarierna då i helglas.

Får hoppas att dom tar in lite bredare utbud av fisk och lite sjyssta malar o diskus i framtiden ![/QUOTE]
dvs du skall få eheimen för 801:- och maten för 171:-
bara nyttja deras prisgaranti..
#27 - 18 april 2005 06:43
Var också på Hornbach i helgen och håller med om att det var en besvikelse. 500 fiskarter - var någonstans?! :confused: Men jag antar att det tar ett litet tag innan de byggt upp det, stod ju många akvarier tomma. Men inga roliga fiskar alls hade de. Däremot fanns det mycket grejer att titta på och helglasakvarierna var som sagt billiga. 1000 spänn för ett 200 liters är ju inte blodigt. De hade ju ett bra utbud på artiklar också vilket alltid känns givande om man jämför med mindre djuraffärer där de endast har ett märke. Vi kom därifrån med ett kombiset JBL-tester för KH,NH2,NH3,Fe och Ph. :D
#28 - 18 april 2005 16:59
[QUOTE=mckvinnan]Var också på Hornbach i helgen och håller med om att det var en besvikelse. . :D[/QUOTE]

trodde inte dom fanns i sthlm än?....
eller?..
#29 - 19 april 2005 07:42
Näe det gör de inte heller, var på det i Malmö. :) Sorry var kanske otydlig, hoppades att folk skulle förstå att det var i Malmö då det var det tråden handlade om. ;)

Annons