på din 58års dag!!!
japp, hoppas tråden blir fri från alla förnumstiga surkartar
Hoppas att denna tråd kan bli fri från en debat om kungahuset vara eller icke vara det kan vi väl slippa på hans födelsedag iaf? (vi kan ta den i helgen istället ;) )
"endast fantasin är begränsningen" Antar att du själv har skrivt dessa så det måste ju betyda att allt är tillåtet här så länge det följer zoopets regler?
Jag hejjar lite på kungen, men bara för att han är det bättre av 2 halvtaskiga alternativ.
Finns inget roligare än å reta gammal rövinsvänster
Ursprungligen skickat av erikthur
<b>Kjell!</b>
Det är fel att klanka på Silvias brytning tycker jag.
Kjell!
Det är fel att klanka på Silvias brytning tycker jag.
De som kommer hit innan tonåren får oftast möjligheten att lära sig svenska med dialekt - det vi uppfattar som riktig svenska - de andra får dras med brytning i mer eller mindre uttalad form.
Det kan t o m uppfattas som främligsfientligt att angripa någon för deras brytning.
angående det demokratiska så har alla gjorda undersökningar visat att en klar majoritet är för kungahuset.
Ursprungligen skickat av mohlin
Vad är det som är så främlingsfientligt med att klaga på att Silvia inte kan bättre svenska? Det är väl bara ett konstaterande. Det hade varit fientligt om man sagt att "hon är mindre värd, för hon är utlänning" eller liknande.
Egentligen hör det väl inte till ämnet precis men jag tycker ofta att folk med främlingsfientliga tankar uttrycker sig på det lite mer oskuldfulla sättet... Främlingsfrämlighet (eller rasism om man så vill kalla det) är tämligen utbredd här i norden - mer än vad vi vill tro... Det är emellertid få som skulle våga uttrycka sig så öppet som du skrev. Hellre då det där kritiska "nära gränsen" som jag reagerade på
Men vad skulle vi egentligen med svensk president till?????
Mycket pengar och kontakter i partnerskap med att vara välkänd.... "Robbinson-robban for president..." (jag blir rädd - mycket mycket mycket rädd).
Kjell: Visst hör monarkin hemma i det moderna, demokratiska rättsamhälle du talar om. Förvisso är en institution som går i arv odemokratisk, men om en majoritet av svenskarna vill ha en konstitutionell monarki, vilket det ju knappast råder någon tvekan om, så gör man det odemokratiska demokratiskt.
Att avskaffa monarkin och sälla oss till raden av trista republiker, vars statschefer ingen hört talas om (hur många vet namnet på Tysklands president ?) vore att avskaffa Sverige självt.
Många känner nog inte konungen till namn(även svenskar) men jag tror många, i synnerhet statsmän känner till vårt kungahus och det arbete de gör för världen.
Men ta dig samman, kompis. Vad tror du en republik med ett presidentval vart fjärde år skulle komma att kosta ? Ett av de starkaste argument vi monarkister tillämpar är just att det är billigare med monarki än med en republik. Det är ett fastslaget faktum.
Om det nu är så - så låt oss rösta om det. Tyvärr är monarkisterna för fega för att stödja en sådan folkomröstning.
Avdelningen för dråpliga episoder, mindre ?seriösa? inlägg, allmänna lustifikationer, roliga fiskhistorier etc.etc. Endast fantasin är begränsningen.
Nej men tråden skulle handla om grattis till Kungen på födelsedagen.
Inte om monarkins vara eller inte vara
Nej men tråden skulle handla om grattis till Kungen på födelsedagen.
Inte om monarkins vara eller inte vara.
Ursprungligen skickat av erikthur
Denna tråd torde vara inaktuell.
Startades 30 april (HMK födesledag).
ALLA inlägg utom de 4 senaste (inkl mitt 5...) skapades 1 maj.
Det är dock nog inte sista gången jag sett en inaktuell tråd väckas till liv...
Idag borde man väl diskutera regeringens pensioner istället...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,521573,00.html
Ursprungligen skickat av Centurion
din poäng?
Att återanvända trådar är allmänt rekommenderat på forum. Trådar blir mycket sällan "inaktuella". Är det du skriver snarlikt det som redan finns i en tråd, varför starta en ny och "spamma" forumet med...
Varför du vill dra in pensioner i denna tråd har jag ingen aning om, men i det läget rekommenderar jag dig att starta en ny tråd.
Intressant, hör ju hemma här...
http://en.wikipedia.org/wiki/Off_topic
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll