Gran i akvarium

#1 - 5 augusti 2007 17:56
Har vart i min sommarstuga idag, Simmade runt och hittade där min morfar för flera år sedan sänkt ner en hel del gran/tall-ris. Drog upp en del och såg att detta kunde passa utmärkt i mitt Amazonas-akvarium! Nu till frågan, Är detta farligt att lägga ner i akvariumet? Har läst lite och det har vart lite si och så med terpentin och grejjer...
#2 - 5 augusti 2007 17:57
Lägg inte ner några barrväxter i karet. Dom är inte nyttiga.
#3 - 5 augusti 2007 18:05
Xzion skrev:
Har vart i min sommarstuga idag, Simmade runt och hittade där min morfar för flera år sedan sänkt ner en hel del gran/tall-ris. Drog upp en del och såg att detta kunde passa utmärkt i mitt Amazonas-akvarium! Nu till frågan, Är detta farligt att lägga ner i akvariumet? Har läst lite och det har vart lite si och så med terpentin och grejjer...
Nu har det legat i vatten ett bra tag då borde det vara utstött ämnena tycker man om det är farligt ingen jäkla aning det borde inte vara det om det har legat länge,finns alltid andra grenar kvistar som inte är gran som man kan hitta så du får simma lite till i vattnet:D
#4 - 5 augusti 2007 18:06
Jag har lite furudrivved i akvariet. Men det har ju legat i åratal i en sjö först.

Annons