Göra rent akvarie

#1 - 8 oktober 2007 17:53
Har köpt ett beggat juwel akvarie och plockat bort original lådan som var siliconad fast men nu får jag inte bort alla silicon fläckarna.
Provat med ettika och scotchbrite svamt även provat med rak blad men får inte bort allt någon som har vart med om liknande.
Eller är de nåt lim den sitter fast med som kan ha skadat glaset kändes precis som silicon när jag slet bort den.
#2 - 8 oktober 2007 18:05
prova med kemisk bensin!
#3 - 8 oktober 2007 18:07
jonais skrev:
Har köpt ett beggat juwel akvarie och plockat bort original lådan som var siliconad fast men nu får jag inte bort alla silicon fläckarna.

Provat med ettika och scotchbrite svamt även provat med rak blad men får inte bort allt någon som har vart med om liknande.

Eller är de nåt lim den sitter fast med som kan ha skadat glaset kändes precis som silicon när jag slet bort den.

Gå ind till en färghandlare. Der finns faktisk ett medel till att ta bort gl. silicon.
Det är näst intill omojligt att fjerne det manuelt. Har du provet med acetone?
Lilleulv
#4 - 10 oktober 2007 07:21
Nu har jag provat med t-röd , spec glasslipmedel och även svinto men ack får ej bort de precis som de har etsat in i ruten eller nåt.
Ingen som har tips på nåt supermedel :-)
#5 - 10 oktober 2007 11:09
du ska gå till en glashandlare och be om att få några små vassa bitar! de kan man också ta bort alger på glaset med också! fick några av min lokala akvariumbutik!

Annons