Göra egen ram

#1 - 17 april 2008 10:44
Då mitt helglasakvarium gick sönder för en vecka sedan så har jag funderat lite.
Jag får tillbaka akvariet imorgon eller på måndag.
Kan man bygga en egen ram?
Isåfall hur går jag till väga, är lite nojig nu , ska åka till min mamma snart och lämna akvariet själv en vecka =P (Förutom automatmataren och svärfar som ska kolla till det då och då)
Men jag är fortfarande nojig =P
#2 - 18 april 2008 17:44
Varför vill du bygga en ram? om det är för att skydda kanterna mot stötar så skulle jag föreslå att du bara limmar på nån snygg hörnlist, men inte på undre kanten bara för alla helglas kar är inte beräknade att klara så hög belastning på bottenglaset som det blir om man lyfter upp allt utom kanterna några mm.
#3 - 18 april 2008 17:56
Ditt kar blir inte starkare bara för att du sätter en ram runt det i efterhand. Oroa dig inte för karet, har du bara satt upp det riktigt och silikonet är nytt och fräscht så håller det i många år.
#4 - 19 april 2008 06:02
ansjo skrev:
Ditt kar blir inte starkare bara för att du sätter en ram runt det i efterhand. Oroa dig inte för karet, har du bara satt upp det riktigt och silikonet är nytt och fräscht så håller det i många år.

Ett par lister på hörnen kan ju skydda lite mot slag från tex barnleksaker möjligen ;)

Annons