Jag har haft min platyhona i en vas ett tag som ett provisoriskt yngelakvarium (den rymmer ca 15 liter) och hade haft henne där i ca 4 dar.
VAr hemma hos en kompis som prisis hade fått 22 guppy [:-145] yngel för att hon hade höjt temperaturen en aning i karet och då fick guppyn ungar och sedan när jag kom hem så bytte jag ut lite vatten i vasen mot lite varmare vatten, la i lite mer växter, ställde den under en spottlight och la på ett lila typ (för att dämpa ljur och för att katten [:-62] inte skulle "kolla" (som hon gör med munnen o tassarna) lite. sedan så tänkte jag bara på att jag med ville ha platyungar och gick runt och tjäbblade [:-97] om det för mig själv (och katten) och efter ca två timmar när jag för en gång skull gömt av platy [:-128] honan och rusade dit för att kolla så var det fullt med små yngel ca 2o st.
Jag belev jätte glad och skulle hälla över den i mitt yngelakvarium men jag fick fånga ett i taget och lägga i där och när jag hade lagt i ca 12 st så upptäckte jag att dom lite större yngelrna sög [:-116] tag i dom små och åt upp dom [:-87], jag fick panik [:-82] och tog min sugslang och sög på botten och fick upp ganska många men inte alla för det va rätt många döda som dom simmade runt och sög på. [:-115]
Så jag lyckades rädda några men gör inte som jag gorde ha i samma stolek okej? [:-55]