google annons i sina inlägg!

#1 - 4 november 2010 10:11
Blir lite irriterad på att vissa lägger in googleannonser i sina inlägg, annonen tar en stor plats i inlägget och måste väl strida mot förbudet att annonsera på forumet!?
#2 - 4 november 2010 11:47
enligt en vän så har jag det i mina inlägg men de finns inte där när jag tittar. ?? skitlustigt. jag har inte lagt till nått. jag ser inga annonser nånstans. o uppenbarligen finns det i mina inlägg. va e detta??
#3 - 4 november 2010 11:55
ditto
:confused:
#4 - 4 november 2010 11:56
google chrome?????
#5 - 4 november 2010 11:57
Skulle kunna vara Chrome som spökar, jag ser inga annonser i Firefox och jag kör inte med Addblock på denna datorn...
#6 - 4 november 2010 11:58
har heller aldrig sett nå reklam... har firefox
#7 - 4 november 2010 11:59
kolla här!

den ena bilden med annonsen är från Malavi,s dator. den andra från min. samma inlägg o ingen annons. inget jag lägger alls
#8 - 4 november 2010 11:59
erikthur skrev:
ditto

:confused:

Ja vad är detta för reklam?!

Såhär ser ditt inlägg ut för mig erikthur: http://oi52.tinypic.com/28l9t2s.jpg
#9 - 4 november 2010 12:00
malavi kör med explorer så det är inte chrome som spökar
#10 - 4 november 2010 12:00
erikthur skrev:
google chrome?????

Använder windows 7 jag.
#11 - 4 november 2010 12:01
Verkar som det bara är i Internet Explorer det dyker upp...
#12 - 4 november 2010 12:01
Någon google plug-in???
#13 - 4 november 2010 12:02
Hmm. Annonsen verkar flytta ner och lägga sig på sista inlägget?
#14 - 4 november 2010 12:02
erikthur skrev:
google chrome?????

chrome är en webläsare ;) en jävligt bra webläsare dock.
#15 - 4 november 2010 12:04
Jag menar att google på något sätt sätter in annonserna
#16 - 4 november 2010 12:05
a så är det säkerligen.
#17 - 4 november 2010 12:05
Jag såg annonsen på tulle89 sen loggade jag in på z och nu ser jag ingen annons, jag kör firefox
#18 - 4 november 2010 12:08
lustigt. jag kör firefox men jag har plugin "Ad-Block Plus" då slipper man typ alla annonsering på alla sidor. fattar inte hur man skulle okrka surfa utan den plug.in

https://addons.mozilla.org/sv-se/firefox/addon/1865/
#19 - 4 november 2010 13:24
Det var samma sak nu när jag inte är inloggad så hade hannesc annonsen och när jag loggar in på zoopet så är den inte där mer
#20 - 4 november 2010 13:29
Japp samma med mej...när jag är utloggad så är det reklam...

Utloggad
[ATTACH=CONFIG]38860[/ATTACH]
Inloggad
[ATTACH=CONFIG]38861[/ATTACH]
#21 - 4 november 2010 13:43
Kommer för mig med. Finns det nåt sätt att få bort det?:confused:
#22 - 4 november 2010 13:44
Fast jag ser den bara när jag är inloggad!
#23 - 4 november 2010 13:45
byt webläsare till firefox o ha plug in adblock plus
#24 - 4 november 2010 13:49
karrokaja skrev:
Japp samma med mej...när jag är utloggad så är det reklam...

Utloggad

[ATTACH=CONFIG]38860[/ATTACH]

Inloggad

[ATTACH=CONFIG]38861[/ATTACH]

Men annonsen flyttar sig hela tiden. Ligger alltid på sista inlägget på den sidan. Kolla vilken tråd som helst som innehåller många sidor så ser ni att googles annons ligger på sista inlägg på respektive sida.

Som annonsen ligger på ditt inlägg nu karrokaja på sida1. Nu skriver jag sista inlägget (för tillfälligt) på sida 2 och då hamnar annonsen i mitt inlägg. När någon annan sen skriver så hamnar det på dennas inlägg. Så tror de kvittar om man är inloggad eller ej.
#25 - 4 november 2010 13:56
tulle89 skrev:
Men annonsen flyttar sig hela tiden. Ligger alltid på sista inlägget på den sidan. Kolla vilken tråd som helst som innehåller många sidor så ser ni att googles annons ligger på sista inlägg på respektive sida.

Som annonsen ligger på ditt inlägg nu karrokaja på sida1. Nu skriver jag sista inlägget (för tillfälligt) på sida 2 och då hamnar annonsen i mitt inlägg. När någon annan sen skriver så hamnar det på dennas inlägg. Så tror de kvittar om man är inloggad eller ej.

Så då skulle annonsen ligga på ditt inlägg eftersom det var det sista... jag såg inget reklam där...
#26 - 4 november 2010 13:58
Installera adblock som hannesc hänvisar till, så slipper man eländet!
Bilagor:
#27 - 4 november 2010 14:14
karrokaja skrev:
Så då skulle annonsen ligga på ditt inlägg eftersom det var det sista... jag såg inget reklam där...

Precis. För mig är det så. Sista inlägg på varje sida = annons.

Edit -- krävs såklart att du uppdaterar sidan också :) Jag kan skriva ett inlägg utan att det flyttas ned, men uppdaterar jag sidan ligger det på min (det sista inlägget nu).
#28 - 4 november 2010 14:17
Jag kan inte se det här hemma men på jobbet syntes det och där jag inte var inloggad
Kjell Fohrman
Administrator
#29 - 4 november 2010 14:25
Jag vet inte vad det är - men Christian pratade något om att lägga upp något slag av annonser för de som inte var betalande medlemmar för att dessa också på något sätt skulle bidra till att dra runt Zoopet.
Det kanske var detta - har inte en susning - han får själv förklara
#30 - 4 november 2010 14:26
Är det så så tycker jag det är kanon :)
#31 - 4 november 2010 14:40
Så det var alltså zoopet som var den skyldige - inte google...
#32 - 4 november 2010 14:54
Jag har aldrig sett dessa annonser, varken om jag är inloggade eller inte, så att det skulle vara något som Zoopet ligger bakom tror jag inte...
#33 - 4 november 2010 14:56
Karro Nu har du det på ditt inlägg :O what the....
#34 - 4 november 2010 15:05
Nubi skrev:
Karro Nu har du det på ditt inlägg :O what the....

Nä Nubi nu är det på ditt inlägg ;)
http://oi53.tinypic.com/r2vr5e.jpg
#35 - 4 november 2010 15:08
jag ser också detta... jag kör chrome... om jag har förstått kjell rätt så kommer alla som inte är gold-medlemmar att se detta, och på så sätt bidra till intäkt för zoopet... Inte mig emot!
#36 - 4 november 2010 15:42
Aa, med tanke på att alla (verkar det som) som ser annonserna är icke-goldmembers (jag ser dem också) så låter det troligt att det är zoopet som är bakom. Det är ju dock endast sista posten i tråden som har annonsen så det är ju inte jättehemskt precis...
admin
Christian Alfredsson
#37 - 4 november 2010 16:52
Visst är det coolt? Jag testad lite igår. På något sätt måste vi få in mer pengar för att ha råd att driva runt sidan. Goldmedlemmar betalar och ser inte annonsen.

Har ni förslag på andra ställen att lägga google-annonser? Jag vet ju iofs inte om det ger några pengar, men helt fel vore det inte.
admin
Christian Alfredsson
#38 - 4 november 2010 16:53
Risken är att den försvinner dock. Har fått hela 12 kr på ett dygns visande.
#39 - 4 november 2010 16:57
admin skrev:
Visst är det coolt? Jag testad lite igår. På något sätt måste vi få in mer pengar för att ha råd att driva runt sidan. Goldmedlemmar betalar och ser inte annonsen.

Har ni förslag på andra ställen att lägga google-annonser? Jag vet ju iofs inte om det ger några pengar, men helt fel vore det inte.

Om vi guldisar inte ser det så, lägg upp det på artregistret oxå, tror att det är fler som hänger där än på forumet, så då borde det väl bli mer pengar. :)
#40 - 4 november 2010 17:03
va? är det fler som hänger på art-registret än forumet? haha .jag hänger typ enbart på forumet. har itne varit på första-sidan på flera månader. :P
admin
Christian Alfredsson
#41 - 4 november 2010 17:12
Vi kan la se hur det går. Är det för irriterande för "icke-goldisar" lyssnar vi givetvis på det och tar bort det. Men några dagars test kan väl vara kul. Jag tyckte min idé med att bara ha det i sista inlägget var bra för då har man läst färdigt tråden och är reda att gå vidare... kanske på en google länk ;-)
#42 - 4 november 2010 17:15
Vi kör också den "annonsen" på vårt forum Christian om jag inte missminner mig så får ni bara en "summa" varje gång någon trycker på annonsen! inte bara för att den är där.. Folket som ser den måste trycka:)
#43 - 4 november 2010 17:18
Jag ser inga annonser ;-) Beror väl på att jag nästan enbart kör med Tapatalk
admin
Christian Alfredsson
#44 - 4 november 2010 17:19
Aj då. Då är 12 spänn bra betalt för 2 tryck.
Kjell Fohrman
Administrator
#45 - 4 november 2010 17:23
hannesc skrev:
va? är det fler som hänger på art-registret än forumet? haha .jag hänger typ enbart på forumet. har itne varit på första-sidan på flera månader. :P

ja Zoopets största avdelning är artregistret. Varje dag visas ca. 5-6 tusen artbeskrivningar
#46 - 4 november 2010 17:23
Jag ringde precis den drivande personen av vårt forum. han som håller på med sånt här..

jag fick en bra förklaring av han!

Folk måste klicka på annonsen för att du ska få några öre.. MEN om jag klickar på en av länkarna som kommer upp där.. Och sen köper något på sidan länken leder mig till.. då får du en visss procent av det beloppet jag handlat förr.
Kjell Fohrman
Administrator
#47 - 4 november 2010 17:27
Majki01 skrev:
Vi kör också den "annonsen" på vårt forum Christian om jag inte missminner mig så får ni bara en "summa" varje gång någon trycker på annonsen! inte bara för att den är där.. Folket som ser den måste trycka:)

Fast - se till absolut att inte "sympatiklicka". Vet flera som haft liknande system men blivit avstängda och inte fått ett öre för att någon "vänlig" själ har klickat på länken många gånger för att stödja sidan där annonsen är placerad. Systemet läser av IP-adresser och om någon klickar många gånger från samma adress så stängs sidan direkt av.
#48 - 4 november 2010 17:29
Fast - se till absolut att inte "sympatiklicka". Vet flera som haft liknande system men blivit avstängda och inte fått ett öre för att någon "vänlig" själ har klickat på länken många gånger för att stödja sidan där annonsen är placerad. Systemet läser av IP-adresser och om någon klickar många gånger från samma adress så stängs sidan direkt av.

Korrekt!!
admin
Christian Alfredsson
#49 - 4 november 2010 17:36
Aj då. Jag fick en varnning att jag själv inte fick klicka. Så tokklicka inte!
#50 - 4 november 2010 18:05
Det finns dom och så finns det vi
;)
#51 - 4 november 2010 18:40
hannesc skrev:
lustigt. jag kör firefox men jag har plugin "Ad-Block Plus" då slipper man typ alla annonsering på alla sidor. fattar inte hur man skulle okrka surfa utan den plug.in

https://addons.mozilla.org/sv-se/firefox/addon/1865/

hannesc skrev:

Det finns "vi" och det finns "dom" som svar på det senare citatet.
Installerat ABP och det gör enorm skillnad på t ex expressen och liknande sajter - tack för tipset!
Här på zoopet försvinner banner-annonsen om man är goldis men det kanske inte gör så mycket.
;)
#52 - 4 november 2010 19:07
admin skrev:
Risken är att den försvinner dock. Har fått hela 12 kr på ett dygns visande.
Om det handlar om antal klick på annonsen så kan vi alla gå ihop och klicka som tusan...:d
#53 - 4 november 2010 19:08
erikthur skrev:

Här på zoopet försvinner banner-annonsen om man är goldis men det kanske inte gör så mycket.

;)

Man kan tillåta annonser på sidan om man vill. Bara att klicka på ABP stopptecknet och ställa in vad man vill med sidan man är på.
#54 - 4 november 2010 19:11
åheim skrev:
Om det handlar om antal klick på annonsen så kan vi alla gå ihop och klicka som tusan...:d

Nej det kan man verkligen inte! Läs tidigare i tråden!
Kjell Fohrman
Administrator
#55 - 4 november 2010 19:13
åheim skrev:

Om man vill Zoopet illa så:mad:

Risken finns ju tyvärr att det finns puckon som gör så
#56 - 4 november 2010 19:38
Wilhelm skrev:
Man kan tillåta annonser på sidan om man vill. Bara att klicka på ABP stopptecknet och ställa in vad man vill med sidan man är på.

Japp det blev grönt...
#57 - 4 november 2010 19:45
Om man vill Zoopet illa så:mad:

Risken finns ju tyvärr att det finns puckon som gör så
jag missade att det hade tagits upp och att det var av ondo att massklicka...
Ja och tyvärr dyker det då och då upp "barn" som har som syfte att larva sig och sabba!
#58 - 4 november 2010 20:32
erikthur skrev:
Det finns "vi" och det finns "dom" som svar på det senare citatet.

Installerat ABP och det gör enorm skillnad på t ex expressen och liknande sajter - tack för tipset!

;)

:) kanonbra plug in det där
#59 - 5 november 2010 09:49
Tänker inte så mycket på den reklamen faktiskt, är ju rätt diskret för att vara reklam.
admin
Christian Alfredsson
#60 - 5 november 2010 10:06
Bra att den är diskret.
#61 - 10 november 2010 09:24
J.Milton skrev:
Tänker inte så mycket på den reklamen faktiskt, är ju rätt diskret för att vara reklam.

Håller med!

Annons