Goldmedlemmarnas akvarium

#1 - 15 augusti 2007 16:45
När jag har gjort en sökning och klickat på en bild, vill jag ju backa tillbaka, och åter igen vara bland sökningsresultaten.
Då får jag detta felmess
[SIZE=4]Webpage has expired[/SIZE]

Vad beror det på?
Är ju lite tröligt att behöva göra om sin sökning varje gång man har tittat lite närmare på ngt foto.
#2 - 17 augusti 2007 12:32
Ingen som vet ngt??

Alltså, varje gång jag förstorat ett foto och sedan ska gå tillbaka (har provat backspace, knappen tillbaka i IE samt tillbaka-knappen på tangentbordet) får jag upp felmesset som ses ovan.

Jag får alltså backa 2 steg och göra om hela sökningen....
#3 - 17 augusti 2007 13:24
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det blir samma för mig när jag gjort en sökning, tror det är för att programmet inte kan hålla reda på vilken sökning som gjort eller liknande.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Refresh:ar man sidan så kommer sökningen upp igen.[/COLOR][/FONT]
#4 - 17 augusti 2007 18:46
Funkar för mig som för er andra. Ett litet tips är att högerklicka på länken och öppna i ny flik eller fönster. Då har man ju kvar sökningen i första fönstret :)
#5 - 18 augusti 2007 22:39
Tryck bara på "Uppdatera"
#6 - 19 augusti 2007 11:42
Ja nu har inte jag provat nåt mer, men jag ska ju inte behöva uppdatera sidan varje gång... Även det är ju rätt tröligt om man har ett småsegt nät...
#7 - 20 augusti 2007 14:45
Det är ett problem som beror på att det skickas med sökparametrar mellan sök sidan och resultatsidan. När du backar finns inte dessa parametrar kvar om man inte gör en "refresh". Detta har absolut inget med Zoopet att göra utan det fungerar på samma sätt på mängder med sidor.
Problemet går att lösa genom att istället skicka med sökparametrarna i webadressen (så som det fungerar när man bläddrar i forumet tex allt efter "?" är parametrar)

Annons